Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Kollegene mine klager på meg, jeg blir deppa av å stå opp om morgenen og gruer meg til jobb hver eneste dag. Jeg kjenner på hele meg selv at jeg jobber et sted jeg ikke burde være, nemlig i en barnehage. Sjefen min tok meg inn til et møte i dag og bad meg sykemelde meg på grunn av at jeg rett og slett virker for trist og sliten og jobber for sakte og virker veldig lat osv. Hun har fått inn mange klager fra kollegene fordi de mener jeg skaper merarbeid. Jeg tror det er dårlig arbeidsmiljø som gjør at jeg ikke trives, samt at jeg egentlig aldri har hatt det bra blant mange mennesker. Jeg har tidligere hatt sosial angst. Jeg er fremdeles i prøvetiden, og sa til henne at jeg kommer ikke til å sykemeldes, men jeg vil gjerne slutte på dagen. Det har jeg økonomi til. Men fikk ikke lov til det. Det vil være nøyaktig samme konsekvens for henne om jeg blir 100% sykemeldt ut oppsigelsestiden, eller om jeg slutter i dag og kan slippe å gå tilbake dit. Har jeg noen som helst mulighet for å slippe unna jobben her? Annet enn å bli sykemeldt?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Hvorfor kan du ikke sykemelde deg da? Selv om du har økonomi til det, gjør det jo ingenting å få noen ekstra kroner?
bambi på isen Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Huff da!! Sender deg en stooooor trøste klem jeg, vet hvordan det er!! Trivdes ikke så godt der jeg jobba før jeg heller, hakking på meg fra jeg gikk inn døra til jeg gikk ut døra, heldigvis var det bare en 50% stilling! Håper det ordner seg for deg å nok en stooooor klem til deg :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Sykemeld deg, og kryss av på at det er forhold ved arbeidsplassen som er grunnen til sykemeldingen. Det er nok det sjefen din ønsker sånn egentlig, for jeg tror at det ikke bare er du som er problemet, men også arbeidsplassen. Med sånne tilbakemeldinger kan barnehagen få ressurser til å bedre arbeidsmiljøet. Og er du helt sikker på at du vil gi opp?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Jeg får ikke sykemelding fra legen min iallefall. For jeg er ikke syk. Det eneste jeg kunne få, er en slik varsel til sjefen om at jeg kunne bli sykemeldt hvis ikke arbeidet ble tilrettelagt:( HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Ja, jeg er sikker på at jeg vil gi opp. Jeg kjente at jeg hadde lyst til å slå et barn i dag, så da vet jeg at grensen min er nådd. Jeg passer ikke et sted der det er så høyt tempo hele dagen. Klarer dessuten ikke å forholde meg til kollegene når jeg vet hva de sier om meg bak ryggen min, særlig når de faktisk kunne tatt det opp med meg først. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 tror fort du får sykemelding om du sier til legen din at du har lyst til å slå ett barn altså.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Gjør ikke det fra min lege. Fikk rådet om å puste dypt og telle til ti. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Huff da Vil bare si lykke til! Har selv jobbet en plass jeg mistrivdes og det var ikke kjekt.. Det tapper all energi å jobbe med noe en ikke passer til.. Jeg har deseverre ikke noe råd eller tips, da jeg gikk i et vikariat og hadde skaffet ekstrajobb ved siden av en annen plass.. På den andre plassen fikk jeg flere vakter når jeg slutte der jeg ikke trivdes.. Håper du finner en løsning på det
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 Takk. Håper jeg finner en løsning ja. Har iallefall egenmeldingdagene igjen, så jeg ordner meg for denne uka... Tror også jeg ringer en annen lege i morgen og spør hva de synes. HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #12 Skrevet 7. desember 2010 Fatter ikke at du som en voksen person fikk lyst til å slå et barn! Det er noe grunnleggende galt med deg go du burde gå til psykriater. Du er HLET klart deprimert og burde si dette til din lege! Det er grunnlag nok til å få sykemelding.. Om ikke du bare er grunnleggende lat og elsker å gå uten jobb?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Huff trist at det skal være sånn, har nettopp sagt opp jobben selv. Ikke pga. de ansatte, men pga. sjefen. Kan du ikke si opp da? Sykmelding eller ei? Da vet du jo at det kun er oppsigelstiden du må jobbe. Å siden du er i prøvetiden så er vel ikke denne oppsigelsestiden så lang? Jeg skjønner ikke helt.. Hvis du ikke får sykmelding så gjør du ingenting med jobbsituasjonen? Men du har lyst til å gå på dagen? Si opp, så vet du hvertfall hva du har å forholde deg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå