Gå til innhold

Barnslig samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg teit som i det hele tatt skriver dette, for kanskje jeg tar feil, men jeg føler virkelig at sambo er skikkelig barnslig.

Vi har bodd sammen i seks år. Han har aldri tatt initiativ til å finne på noe, eks kino, konsert e.l. Jeg har av og til bestilt en tur eller spurt om han blir med ut på et eller annet, men han sier som oftest nei for vi har ikke råd eller det er kjedelig eller noe. Så jeg gir opp.

Men nå er han rett og slett pissesur! Det begynte i høst da jeg tok med meg datteren vår til Kongeparken, bare oss to. Tenkte på det som kos for henne at bare vi skulle være sammen. Da ble han sur som ikke fikk være med. Jeg spurte i sommer om vi skulle ta familietur dit, men han nektet for det hadde vi ikke råd til. Derfor bestilte jeg tur uten ham.

I løpet av høsten har jeg flere ganger tatt med datteren vår ut på barneteater o.l sammen med ei venninne som har ei datter på samme alder. Dette har han også vært sur for. Men hvis jeg spør om han skal være med, har vi ikke råd eller ikke tid.

Og i dag toppet det seg da jeg informerte ham om at jeg neste helg skal ut med venninnene mine. Jeg har skaffet barnevakt hvis ikke han vil ha ungen hjemme, så han trenger ikke å tenke på noe. Han EKSPLODERTE! Nå har han gått rundt og vært sur hele dagen, og sier jeg noe, svarer han bare at vi er så dumme som ikke spurte om han skulle være med og vi er så urettferdige og onde osv osv. Og jeg sa bare at om det hadde vært ledige billetter, så ville jeg ikke hatt ham med uansett. Det blir første gang jeg får gå ut med venninnene mine på halvannet år.

Jeg synes at han er så grusomt barnslig at jeg blir flau. Så nå sitter vi her og er tause. Normalt når noen blir lei seg pga noe jeg har gjort ville jeg gjort noe fint mot dem for å glede dem, men nå føler jeg overhodet ikke for å være grei. Jeg har mast ca evig om at vi skal finne på noe sammen, men han avviser alt...

Hvordan ville du taklet situasjonen? Synes det er litt barnslig av meg å ikke gi meg og la han være med, men jeg har ikke lyst til det når han er så negativ til alt ellers...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, han høres ut som en skikkelig kjedelig fyr. Og ja, jeg er enig i at han er barnslig. Du fortjener å kunne finne på noen morsomt med venninnene. At han ikke finner på noe gøy med ungen deres, eller ikke blir med når du finner på noe er jo hans egen skyld. Synes det var litt rart at du fant annen barnevakt når hun har en far som er hjemme, men ellers skjønner jeg ikke at han tar sånn på vei.

Skrevet

Ja, barnevakt skaffet jeg bare fordi jeg var klar over at han trolig ville bruke mot meg at han allerede hadde planer e.l. Så kunne han ikke nekte.

Skjønner ikke hvorfor han er blitt sånn... Var ikke slik før vi fikk barn.

HI

Skrevet

Jeg må si jeg holder en knapp på deg, HI =)

Syns han virker veldig umoden. Nå vet ikke jeg om økonomien er så skrall som det han får det til å høres ut. For er den det, og du "øser" ut penger på festligheter så er det klart han reagerer. Men om det egentlig ikke er problemet, så må jeg si jeg er enig med deg =)

Skrevet

Helt tydelig at dere trenger å få røsket opp i saker og ting. :)

Altså å få snakket skikkelig sammen.

Kanskje har dere bare helt forskjellige oppfatninger av ting, og unødige misforståelser har ført til et slikt idiotisk mønster som du beskriver.

Gjest irismor
Skrevet

Kjekt å ha barnevakt i bakhånd just in case han ville ha funnet på noe sprell.

Han er barnslig men for all del ikke synk ned til hans nivå. Sett deg ned sammen med han å si at nå skal dere prate enten han vil eller ei for dette går bare ikke an.

Si som det er at det ikke er noe annet du vil enn at han skal bli med deg og barnet ut og finne på noe, eller bare dere to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...