Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/barnehageassistent-doemt-for-aa-ha-paafoert-ettaaring-brannskader-3359358.html Bare jeg som har stor sympati for denne assistenten, og ikke mener at straffen er for mild?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Straffen er passende. Enhver med iq over romtemperatur vet at man sjekker temperaturen på vannet før man putter ungen oppi. Når ungen helt tydelig får vondt og hyler skal man også ta ungen ut av vannet. Min sympti ligger hos det brannskadde barnet som faktisk måtte gjennomgå operasjoner og mye smertefull behandling etter denne mishandlingen.
kokosyklus Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 det er helt tragisk. Hun har garantert ikke gjort dette for å skade ungen. det sakl kuttes til benet i alle omsorgsyrker og da skjer det slike ting. De stakkarene som står i stressede og uforsvarlige arbedsdager må svi for at de holder ut. Dette gjelder på sykehusavdelinger, sykehjem, skoler og barnehager. Signerer med nick og skyt meg den som vil.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Usaklig å trekke inn kutting i omsorgsyrker og stress. Man må gjøre det man skal gjøre der og da, kutt og hva som skjer før og etter er uvesentlig. Man setter ikke unger i vann man ikke har sjekket, så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Har dessverre ikke sympati med assistenten. Sånn er det i alle yrker. gjør du feil kan det få konsekvenser. Enten du er lege, ambulansesjåfør flytekniker (var en sak om det i nyhetene senest i dag) eller noe annet. Å sjekke temperaturen på vannet er en såpass "basic" at det ikke kan unnskyldes å slurve med dette.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Alle kan gjøre grusomme feil ved uaktsomhet. Den verste straffen her, er ikke betinget fengsel, men den dårlige samvittigheten hun trolig sliter med. Jeg er glad gutten er bra igjen, og håper at assistenten også har det bra.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Jeg lurer egentlig mest på hvorfor hun skulle bade barnet??? Jeg har aldri hørt om barnehager som har som rutiner å bade barn?? Og jeg synes straffen er for mild... Tenk på hvilke varige mèn barnet kanskje må leve med... Blir du så stresset på jobb at du glemmer å sjekke badevannet når du skal bade et barn, ja, da bør du få deg jobb i en vernet bedrift, der eneste mål for dagen er å produsere 2 pakker med bjørkepinner for pinnekjøtt... Og definitivt IKKE ha ansvar for et barns liv og helse....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Jeg synes faktisk litt synd i assistenten, hun var tydeligvis sliten og hva med barnehagen?? skal ikke de straffes, 2 voksne på 12 barn under 2år er det lov?????? I en svært stresset situasjon der kanskje denne damen skulle skifte og bade 4 barn så kan uhell skje, er vel heller barnehagen og styrer som kjører en barnehage som er så underbemannet som bær straffes?? tror nok hun har det vondt nok fra før om hun appåtil må i fengsel
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Barnehagen skal ikke bade barna annet enn i spesielle tilfeller, altså dersom ungen har rullet seg i søle eller bæsja på seg eller slikt. de har ingenting med å starte bad for 4 unger - særlig om de er stressa og underbemanna.
litenmensøt Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Alt for mild straff, her har det jo ikke vært snakk om litt for varmt vann da. En som jobber med slikt bør vite bedre. Flere saker når det gjelder omsorgsyrket som burde vært oppe, slik at de som jobber i slike yrker faktisk blir mer på vakt. Og at de skjønner at det er mennesker de jobber med. Spiller ingen rolle om hun ikke mente å skade babyen, man må bruke hodet og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå