Gå til innhold

flere som har "barnefri" i julen og ikke vet helt hvordan man skal takle d?!:/


fomle somle

Anbefalte innlegg

har en liten prins på 1 1/2 år, ble slitt me bf da han var 10 mnd, vi hadde nettop kjøpt hus og dom som jeg var trodde jeg familieidyllen var perfekt, men den gang ei...

Dette er første julen etter det ble slutt og minstemann skal være hos bf.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal takle dette, pleier å glede masse til julen,men ikke i år, hadde gjerne hoppet over den!

 

Hvordan takler man dette? trenger noen gode råd:)

 

Tar meg selv ofte for tiden i å kose masse me minste mann for tiden, føles nesten som om jeg skal miste ham... er jeg helt på jordet eller bare litt smågal?!

 

har liksom ingen å prate med, de fleste vennene forsvant da man ikke kunne feste hver kveld, og nå kan man ikke dra ut som man vil. så merker at man får ferre å ferre venner:/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat sånn som du.

Vesla er blir 18 mnd lille julaften, forholdet med bf skar seg når hu var 9 mnd, og hun bor fast hos meg.

Og nå skal hun være hos bf i jula, og jeg vet absolutt ikke hva jeg skal ta meg til. Det er ingen glede i jula uten vesla. Det er hu jeg feirer ordentlig jul for. Frister å ikke feire jul i det hele tatt. Første jula uten henne siden hu ble født, og jeg frykter det skal bli forferdelig.

 

Koser med henne hele tiden selv, så vet hvordan det er. Du er hverken på jordet eller smågal, bare veldig glad i sønnen din :)

 

Jeg har heller ingen å prate med, flyttet fra hjemstedet mitt et år før jeg ble gravid, og når jeg ble gravid så ble bf overbeskyttende og eksremt sjalu, og jeg hadde ikke mulighet til å komme meg ut når jeg følte for det og få nye venner, for jeg hadde ikke bil og vi bodde et styke utenfor. Etter at jeg flyttet inn til byen, så fikk jeg noen venner, men ingen jeg kan snakke med ordentlig, for jeg kan ikke ut og farte og feste og sånt hele tiden, heller ganske sjelden. Barn tar opp mye av tiden, og så og si hele lommeboka..

Venne forsvinner gradvis når de forstår hvor "bundet" vi er til hjemmet.

Er ikke bare-bare å få seg barnevakt, og det er ikke alltid man vil ut å feste, heller ha rolig kveld med venner hjemme, og ha energi til ungen dagen etter også. Bare synd det er så mange som heller vil ut og feste og farte.. Spesielt i min aldersgruppe da..

 

Så, jeg forstår det godt :)

Si ifra hvis du finner noen gode råd til å takle jula med barnefri, eller du finner ut hvordan du skal takle det, for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fant ut at jeg ville skrive litt til deg- det er 5 år siden jeg og BF ble skilt her og da var barnet vårt 4 år. Den første julen ble jeg og barnet bedt hjem til hans foreldre og feiret sammen med hans familie- bf var jo også der...men det føltes veldig spesielt. ( jeg og Bf var ikke perlevenner , i og med at han var utro og hadde ny dame før bruddet..) så etter det har vi hatt sønnen annenhvert år. Det er som du sier man føler man gjerne skulle oppet over den julen man ikke har barmet...men det har vi løst med at kvelden før han skal til sin far, om det er 22. eller 23. des så bruker vi å lage en mini- juleaften her....da pynter vi juletreet her, spiser julemat og han får pakke opp sine gaver fra meg og min familie, og jeg pakker opp gave han har laget . Foreldrene mine har vert med på denne dagen. Da føler jeg at jeg har fått litt av den kosen det er...så takler jeg juleaften mye bedre,....

 

I år skal jeg ha barnet juleaften, men levere han til sin far 2. juledag. Man må finne løsninger, dele julen slik at man føler man får litt av kosen uansett.

 

Har fungert veldig bra for oss, og sønnen gir uttrykk for at han er fornøyd med denne løsningen ( han er 9 år nå ) føler han får feira skikkelig med både mamman og pappan :):)

 

God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Du som svarte sist: det var en smart løsning!

Det blir først neste julaften at mine barn skal være hos bf, men jeg tenker allerede på det, hvordan jeg skal takle det.

Men å lage en ekstra julaften med pakker fra meg og min familie, det var super-smart :)

Mulig jeg på selve julaften neste år, melder meg som frivillig hjelp på arrangement for en eller annen organisajon. Da gjør jeg noe furnuftig, hjelper og gleder noen som ikke har det så bra som meg og mine.

Til HI: det løser seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

En barnefri jul er ikke noe kjekt,og nå skal jeg ha min andre jul uten datteren:-/

Men det jeg valgte å gjøre sist og skal i år,er å jobbe ekstra på julekvelden:)Jeg jobber i hjemmesykepleien,og der er det alltid noen som ønsker fri,og da har jeg meldt meg frivilig til å jobbe:)

Julen blir ikke den samme når hun er vekke..

 

Vi har pleid å lage en liten julefeiring for henne,hos den av foreldrene hun ikke skal være hos på lillejulaften,men i år går ikke det,da hun skal være med faren til spania.Og de reiser neste helg:-/Så jeg er litt usikker på om vi skal ta feiringen på nyttårsaften i stedet,siden hun kommer hjem to dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...