Gå til innhold

Mange med SF-mål over den røde streken her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs, men har mistet to ganger i tillegg.

Med førstefødte lå jeg litt under den røde streken hele veien. Jeg fikk da ei fin lita jente :)

Nå ligger jeg ganske høyt over den røde streken, og venter en gutt denne gangen.

Flere her som venter sitt andre barn, og har større SF-mål denne gangen, enn sist? :)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann lå jeg helt øverst på kurven, akkurat på grensa mellom grønt og hvitt (skjønner hva jeg mener?). Lege og jordmor mente jeg kom til å få en kjempebaby på nærmere 5 kg. Gutten var under 3 kg når han kom ut!

Er veldig spent på hvordan det vil se ut på kurven denne gangen her. Skal måle første gang kommende torsdag.

Skrevet

Ja, skjønner :)

Men ærlig talt, stoler jeg ikke det grann på JM's råd når det gjelder str. på babyen. Jeg fikk beskjed om at jenta mi ikke kom til å bli mer enn 2900-3100g. HVIS hun ble født ei uke etter, noe de var sikker på skjedde. Dette trodde de på bakgrunn av SF-mål. Da lå jeg som sagt litt under den røde streken.

Men neiida, jenta mi kom 8 dager før hun, og veide 3400g :))

Da lo jeg godt når JM kom på fødeavd. for å besøke meg rett etterpå ;)

Skrevet

Jeg var på vekstestimering (UL ) tre uker før termin og fikk vite at ungen kom til å bli 3612 gram. Hva er vitsen med å prøve å regne det ut så nøyaktig? Gynekologen på avdelinga lo av det og sa til jordmor: Det får vi nå se på.

Fire dager etter ble han født, og hun tok jo grundig feil i og med han var 2900.

Skrevet

jeg har lagt på grensen fra grønt til hvitt med begge mine to første (jenter).. begge født 5 dager over termin

Første 4300g 54 cm

Andre 3800g 50 cm

Ligger likt på SF-mål denne gangen også.. Så lurer på om det er en liten eller stor gutt som skjuler seg der inne :)

Skrevet

Hei :) Jeg har fremdeles ikke målt sf-mål dette svangerskapet men har to barn fra før.

Nr1 (gutt) jeg sprengte skjemaet. Lå langt over normalen. Han var 4200gr. Hadde i tillegg kjempestor mage, og bar magen "høyt".

Nr2 (jente) lå under den rød streken. Hadde mye mindre mage enn nr 1 og magen var langt nede. Omtrent mellom knærne. hehe :)

Hun var 4140 gr.

Så til tross for stor forskjell på magestr og sf mål så var barna omtrent like store :)

Skrevet

Jeg hadde så høyt SF-mål sist at jeg ble sendt på ultralyd i uke 35. Da fast slo jordmord at babyen kom til å bli litt stor og at jeg hadde mye fostervann . Da jeg spurte hva det bety så hun 2% over nomalvekt dvs ca 3750 g. Når ungen kom en uke etter termin veide hun 3370, så jeg stoler ikke helt på hverken ultralyd beregninger eller SF- mål. Ungen blir så stor som den blir...

Skrevet

Heisann, jeg ligger også over den røde streken på SF mål denne gangen. Jeg er annengangs, har mistet 2, og født ei jente. Venter gutt denne gangen. Jeg synes det er merkelig for jeg har gått mindre opp i vekt denne gangen, men SF målet er høyere enn sist.

Skrevet

J - 76:

Dette var som om jeg skulle ha skrevet det selv, hehe.

Jeg har akkurat samme historie som deg nemlig.

Med både antall aborter, født ei jente fra før, og venter nå gutt.

Jeg har også gått opp mye mindre enn sist. Kun 4kg, og er nå nesten i uke 21. Men SF-målene er myye høyere. Har det noe med kjønn & gjøre kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...