Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Tenkte kanskje å gi en julegave fra poden til de i barnehagen. Men hva skal jeg gi? Felles eller kun til de han liker veldig godt??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Hvorfor skal du gjøre det? Skal det også bli en greie nå da, slik at de som IKKE kjøper får dårlig samvittighet? Nei - Du kan strekke deg så langt som til en konfekteske de kan kose seg med på pauserommet. Noe utenom det synes jeg blir latterlig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Jeg pleier å kjøpe en stor kong haakon som de kan kose seg med på pauserommet i førjulstiden, og et kort. De har virket veldig glade for det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Herregud, var jo ikke sånn ment i det hele tatt da. Har lyst til å gi dem noe ekstra fordi jeg syns de gjør en kjempe bra jobb! Og sønnen min stortrives der ( begynte i sommer), og det mener jeg er deres fortjeneste. om du kjøper gave til de eller ikke, driter jo jeg i. hl
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Hvorfor i alle dager spør du oss for da, om du ikke tåler svaret?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Ja HI, du burde jo vite bedre enn å spørre de surmaga damene her om råd:) Spør du meg synes jeg ikke du kan gi noe til bare de han liker godt, det strider litt i mot alt barnehagen lærer barna:) - men en felles gave til alle de ansatte eller en gave til hver enkelt er jo greit. Her er det fire voksne på avdelingen og alle foreldrene går sammen om å gi en gave til hver.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Jeg både jobber i bhg og er mamma i bhg, og vi får alltid gaver fra foreldre til jul og sommer! de aller aller fleste gir oss noe. noen gir smykker, noen gir vin mens andre gir twist. I fjor ga jeg en flaske vin til de 6 ansatte på min sønns avdeling, og det samme har jeg tenkt å gjøre i år. Veldig hyggelig og få, men bedre i gi
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Er det vanlig å gi noe? Jeg har ikke tenkt tanken på å gi noe...men begynner jo å lure nå..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Jeg synes egentlig dette gavehysteriet tar litt overhånd:) Jeg jobber i barnehage, og vi setter stor pris på gaver altså. Men synes det er bedre om foreldrene går sammen om å gi noe til avdelingen eller en samlegave til de ansatte, framfor at hver enkelt foreldre skal gi en liten gave. I fjor fikk jeg 25 små esker/bokser med hjemmelagede barnekaker. Koselig det altså, men vi bakte ganske mye i barnehagen før jul også.......og jeg har 3 egne barn som mer enn gjerne baker. I tillegg fikk jeg 7 flaker vin, 13 julestjerner og sånn ca 10 poser julekaffe, noen julelys og et par pakker grelle servietter. Og en haug med barnetegninger! (jeg jobber på 2 forskjellige avdelinger da) Alt sammen veldig koselig selvsagt:) Og jeg skjønner at det er omtanke bak dette. Men hos oss setter vi mer pris på om de ansatte fikk EN konfekteske på deling (evt en til hver avdeling). Eller at FAU gir en gave til avdelingen på vegne av alle foreldrene. I sommer fikk vi tråtraktor til avdelingen av FAU. DET var stas det:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Og glemte en ting til; Hvis man vil gi noe personlig, så skriv et fint julekort!! Vi pleier å ha en hell vegg full av koselige julehilsner fra foreldre og barn anonym 21:13
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 Du motsier deg selv litt! Du sier dette gavehysteriet har tatt overhånd, men ønsker at foredlrene SKAL GÅ SAMMEN Å KJØPE EN FELLES, STOR, BETYDNINGSFULLS GAVE? du virker ikke helt smart i huet!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 Okei. Men da kjøper jeg en felles gave til avd med noe kos var ikke meningen i å være krass lengre opp her, men ble litt oppgitt når noen andre begynner å si at jeg ikke skal kjøpe, fordi de får dårlig samvittihet om de da ikke kjøper. hl
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #13 Skrevet 6. desember 2010 De aller fleste her gir julegave til de ansatte. Det _er_ en greie og det settes pris på. Her gir foreldre alt fra vinflasker, kinogavekort, konfekt, kurver med forskjellige ting osv.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #14 Skrevet 6. desember 2010 Jeg synes det er et gavehysteri når hvert foreldrepar skal kjøpe en liten ting JA. Personlig vil jeg ikke kalle en felles Konfekteske fra FAU som en veldig stor gave Tråtraktoren var en veldig stor gave ja, men hvis man deles kostnaden for den på hver enkelt barn, blir det sannelig ikke mye pr forelderpar. En julestjerne koster nok mer.....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #15 Skrevet 6. desember 2010 jobber i bhg selv base bhg vel å merke.. så mange unger per base.. vi får av noen, jule kaker eller sjokolade, blomst til bhg, osv. som vi kan kose oss litt ekstra med på pause. syntes det holder i massevis vi setter jo pris på at foreldrene sier de er fornøyde og:) vi trenger ikke få noe, men noen er sånne personer som vil gi litt og vise hvor ekstra fornøyde de er. det er jo bra at de kan utrykke seg på den måten:) ikke alle som klarer å si det i hverdagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå