Gå til innhold

Puslespill, vanskelighetsgra og alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og pakker inn gaver til fattighuset i Oslo. På disse skal man skrive på om det er til gutt eller jente, og sånn cirka aldersgruppe gaven passer for (type jente, 7-9 år).

Jeg har ingen barn fra før og egentlig svært liten erfaring med barn i det hele tatt og behøver derfor litt hjelp.

En lekebil uten noe teknikk, en som man holder i hånden og "kjører rundt" med - hvor gamle er barn før de syns det er kjedelig? Passer det til aldersgruppe 4-6 kanskje?

Puslespill 1000 biter av typen wasgij (ikke bilde på fremsiden å se etter, bildet på boksen gir kun et hint til hva motivet skal være) - hvor gammel må man være før det er morsomt og ikke for vanskelig?

Rosa termos med prinsessetrykk og pene hårstrikk til jente, hvor gammel syns dere?

Ellers gir jeg diverse spill, på de står det aldersgruppe på. Skulle gjort det på alle leker for oss uinnvidde :)

På forhånd tusen takk for hjelp!

Ps: Hvis noen har lyst å gjøre det samme ligger Fattighuset i Grønlandsleiret 39 i Oslo. Gavene skal være nye, pakkes inn og merkes gutt/jente og ca. alder.

Fattighuset er åpent mandag til fredag kl. 10 til 16. Gavene kan også sendes i posten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekebil uten teknikk, kan man leke med opp til kanskje 5 år, tenker jeg...

Er ikke sikker på det altså, men guttungen min på snart 3 leker med de nå, og har gjort det siden han var 1 år.

Pusslespill på 1000 brikker hadde jeg ikke klart selv engang, men se i butikken på andre brett med 1000 brikker, og se hva som står på.

Prinsessetermos, fra 4-7-8 år kanskje?

:)

Skrevet

Jeg elsket puslespill som barn, men var likevel 12-13 år før jeg klarte de med 1000 brikker. Uten bilde å rette seg etter, er det enda ett hakk vanskligere, men jeg skulle ha elsket å få det i 13-års alderen.

De andre tingene synes jeg du fikk vettige råd om. Selv om en prinsessetermos sikkert skulle være populær hos en 9-åring også.

Husk at lekebilen ikke må ha deler som kan plukkes av og svelges hvis det skal være til barn under 3 år.

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg sette i gang og pakke og merke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...