Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Skal lage kalkun, første gang.. Var må jeg ha som tilbehør. (vi får gjester) Eneste jeg kommer på er rosenkål som jeg ikke liker og gulrot? Kan jeg ha kålerabi stappe? det elsker jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 waldorfsalat..poteter...cherry tomater..du kan lage stuffing..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Waldorfsalat, fløtegratinerte poteter, brun saus, kokte grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Kan ha ris til også, annanas er veldi godt. Lage en saus med sjyen som er av kalkunen. Vi laget en og der sto oppskrift på esken til kalkunen, og da kokte vi no greier får å få mer smak. Det var en nyyyyyyydelig fløtesaus Mange lager fyll til kalkunen også, f.eks epler svisker.... der er myyye som er godt Lykke til..... PS: Tror ikke kålrabistappe ville smake så bra til kalkun
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Potet, en god saus, kanskje litt grønnsaker og waldorfsalat! Må aldri glemme waldorfsalaten!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Ja, kålrabistappe hadde vi på thanksgiving i junaitn. Søtpoteter. Waldorfsalaten er jo kanondeilig. Og rødkål har jeg opplevd. Og surkål.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Potetmos med vanlige og søtpoteter Fløtesaus laget på kraften av kalkunen Dampet asparges Stekt sopp
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Vi har : Søtpotetstappe Maisstuing Stuffing Honning sennep I langpanna sammen med kalkunen har vi: Svisker Epler Gulrot Løk Aprikos Vann Grønnsaks/kylling buljong .
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 tusen takk. waldorfsalat har jeg ikke laget, liker det ikke heller..men får høre med mannen om han kan lage den da.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 Jeg pleier å ha rosenkål, soppstuing, potetbåter, stuffing og en god saus laget med jevning, kalkungkraft og godsaker. I stuffingen har jeg ris, parmesan, sjalottløk, bacon og creme fraiche. Gulrot er sikkert også godt til. Waldorfsalat og kålrabistappe liker jeg ikke i det hele tatt, og svisker, aprikoser og epler hører etter min mening ikke til i mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå