Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Skal på date på fredag og har fått to fæle kviser, en svær midt på haken, og en på siden. Hørres skikkelig fjortis ut, og dette innlegget hadde vell vert litt mer passende inne på topp.no eller noe:P Noen med gode råd?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 ammer du? isåfall får melken det til å gro raskere. Jeg har hatt melk på mine når de er åpne, og da er det akkurat som det kryster ut masse bakterievann, det bare renner ut. Jeg venter litt og tørker bort, også har jeg på litt mere melk. Og da er betennelsen over. Da bare smører jeg på melk 3-4 ganger for dag i 2 dager og kvisene er borte. Jeg har slike kviser som ikke gror, de er betente i ukesvis hvis de skal gro av seg selv. Men nå er poden så stor at det er slutt på vidundermiddelet, så så sitter jeg her i en alder av 34 med 12 vonde knallrøde byller og vet ikke hva jeg skal gjøre:-( Så henger meg gjerne på for tips jeg også. Det eneste som har funket på meg bortsett fra melk er kortison vann som brukes for psoriasis i hodebunnen. husker ikke hva det heter. Locoid kansje? var ihvertfall en gul og hvit flaske med liniment. Må fåes på resept. Men det er jo begrenset hvos bra det er med kortison i ansiktet over lengre tid da.....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Nei jeg ammer ikke, men hadde jeg enda gjort det skulle jeg jammen meg ha prøvd det ut. HI
1+1=3<3 Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Alle vet jo at å spise sunt og drikke masse vann er råd nr.1 for uren hud, så skal ikke begynne med en sånn preken. Jeg vet ikke hvor plaget du er med kviser til vanlig. Men bare det og bruke feil sminke og ansiktskrem kan gjøre at du får kviser. Så jeg anbefaler at du tar en tur innom en hudpleier, eller rett og slett ta en tur innom vita eller en liknende butikk og finn ut åssen hudtype du har. Tørr, fet eller kombinasjonshud. Og kjøp hupleieprodukter og sminke etter din egenhustype. Pass også på hva du bruker til og fjerne sminken din med, noen sminkefjerningsprodukter kan være ganske sterke. Til kvisene du har nå, anbefaler jeg deg og ta en tur på apoteket, og kjøp basiron 5%. En krem som funka for meg, og for flere jeg kjenner=) Lykke til på daten din;)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Takk! Skal jammen stå utfor apoteket i morgen tidlig og vente til de åpner hehe, basiron here i come:P
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Må bare tilføye slik at du er klar over det at du kan bli litt lett rødmende i huden av basiron. Jeg prøvde det og så mere eller mindre *flau* ut hele behandlingsperioden. hilsen hun med morsmelka
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Tror ikke Basiron virker over natta. Har prøvd den selv og det tar sin tid;) Og blir rød og kan flasse av litt. Sterk krem på huden.
LinnisR83 Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Basiron hjelper ikke sånn på nippet. Det tar noen dager/uker før det fungerer. Også vil jeg si et motargument til 1 + 1 = 3 at det med kosthold har ikke noe å si på kviser, med mindre det er snakk om allergi. Det eneste du kan gjøre nå, er å bruke rense-wipes morgen og kveld, og føre på et tynt lag med a-creme etter wipe`n. Bedre det enn Basiron, for den kan du risikere å få flammende rød hud av. Og det er like flaut som kviser.... Om du har råd, kan du ta en peeling hos dermatolog/hudlege, 2 dager før du skal på date (ikke estetisk peeling, for da flasser du, men fruktsyre du får på hudsalonger, slik at du får renset bort urenhetene op overflaten) Lykke til....vet hvor kjipt det er med kviser...slitt med det selv i 10 år
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 for det første så vet ikke "alle" at kosthold er årsak til uren hud, men mange vet at det ikke bestandig er årsaken. Basiron er verdt å prøve, men funker ikke for meg. Bortsett fra det er jeg ganske enig med NN 18:47 Å smøre på potetmel eller tannkrem er et gammelt kjerringråd. Jeg har med hell brukt weleda zinksalve.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Jeg klemmer forsiktig ut kvisen, så smører jeg på Pyrisept salve (eller hvordan det nå skrives, fås kjøpt på apoteket). Tar litt mer salve på et plaster og setter det over. Ha det på eks. over natten eller lengre. Etter hvert gror den og blir borte
LinnisR83 Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 Det er faktisk ingen sammenheng mellom kosthold og kviser... Grunnen til at man får kviser, er overproduksjon av mannlige hormoner, som gjør at talget hoper seg opp og lager infeksjon i huden. En kvise er en infeksjon i en pore som forårsaket av talg. Testosteron og mat har ingen sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå