Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Hva F***! Jeg går på arbeidsavlakringspenger, og må sende meldekort 2 ganger i måneden. Hver gang får jeg 5820 kr brutto. Nå i dag har jeg kun fått 4074 kr i brutto? Hva f er det som skjer? Var det ikke i tilleg denne måneden det er halv skatt??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Ring NAV i måren... Også spør du de..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Er det jeg skal, men lurte bare på om det var noen andre som hadde samme problemet.. Argh er så lei av pokkers nav, de roter og surrer hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har aldri har problemer med NAV. Men skjønner jeg er blandt de få. 18.08
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Jeg er akkurat begynt på aap. Så jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Har bare fått en utbetaling til nå. Men jeg lurer på om de sender en slags lønnslipp i posten slik de gjør med sykepenger? Og noen som vet om den ene 14 dagers lønnen i desember er uten skatt?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Har du inkasso gjeld eller noe? kanskje det er statens innkrevningssentral som har tatt av lønnen din..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 hvis du går inn på sidene til nav, og logger deg på med din id, også går til utbetalinger, trykk på utbetalingen, så ser du hva som er blitt trekt, der skal det stå spesifisert.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 de 2 neste utbetalingene fra nav, er uten skatt...det står på sidene til nav.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 er bare en tbetaling uten skatt.. men er på de to neste ukene, folk har jo forskjellig meldesyklus, dvs noen sender partalluker og noen oddetallsuker
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 hr du jobbet noe? om du jobber blir du jo trekt, eller hatt noe fravær på oppsatt aktivitet? isåfall blir du jo også trekt..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #13 Skrevet 6. desember 2010 Ingen her kan vite hvorfor du nå får mindre enn det du pleier. Du finner svaret enkelt ved å logge deg på inn på din siden på nav.no
elskerlivet Skrevet 6. desember 2010 #14 Skrevet 6. desember 2010 5820 = 582 i dagsats, når du har fått 4074 har du fått for 7 dager og da sikkert blitt trukket for 3 dager...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #15 Skrevet 6. desember 2010 Kanskje du har vært syk og har skrevet det på meldekortet? Da trekkes du nemlig for de dagene du har vært syk, for det er nemlig meningen du skal søke sykepenger for de dagene. Kan dette være tilfellet? Som min saksbehandler sa: Du er ufør og skal ikke i noen form for tiltak, så hold det for deg selv om du blir syk og skriv det aldri på meldekortet ditt uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #16 Skrevet 6. desember 2010 ehhhh....DET stemmer iallefall ikke!! Og er du ufør skal du ikke ha AAP men uførestønad!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #17 Skrevet 6. desember 2010 Takk du! Regner med du da ringer og sier dette til NAV for meg, så de ENDELIG, etter snart 9 år, kan gi meg uføretrygd? Jeg hadde tidsbegrenset uføretrygd før aap kom, men dette ble da omgjort til aap. Fast uføretrygd får jeg ikke selv om jeg er 100% ufør og har nok av ekspertpapirer til å vise for meg, da NAV mener det ikke er grundig nok bevist at jeg ikke kan få noen prosenters bedring før jeg blir gammel og alderspensjonert. Så joda du, 21:27, DET stemmer. HI spurte etter noen med peiling på NAV, og det har jeg. Jeg har mer erfaring fra NAV enn de fleste saksbehandlere jeg har møtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå