Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født, fikk dere mye besøk på sykehuset etter fødselen?

Var dere såpass i form at dere orket besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke så sliten at jeg ikke orket korte besøk. Fikk besøk av besteforeldrene første dagen. Da var jeg ganske slapp og svimmel etter blodtap, så jeg låg i sengen.

De var ikke der så veldig lenge da. Mine foreldre hadde en litt lengre reisevei, så de var der først en liten stund, så tok de seg en tur på byen, og kom tilbake senere og var en liten stund til. Gikk helt fint for min del.

Dagen etter kom søsknene våre på besøk, da var jeg i bedre form, så da var vi på dagligstua den lille timen de var der. Hadde litt vondt for å sitte pga mange sting, men det gikk i grunn greit.

Skrevet

Ok:) håper jeg er i grei form etter fødselen også.

Skrevet

Jeg stemte for å få mye besøk på sykehuset og heller få fred og ro da vi hadde kommet oss hjem. Dagene på sykehuset kan ofte bli lange, ensomme og kjedelige selv om man er sliten, så jeg syntes det var veldig godt med besøk der. Også var det godt å få noen dager i fred hjemme, slik at man hadde muligheten til å finne rutiner på ting og tang i fred og fordragelighet =)

Jeg var vel egentlig ikke spesielt sliten etter fødselen og var i brukbar form frem til 3.dag. Da kom barselstårene og jeg var et vrak i lengre tid =P Ikke fullt så gøy med besøk da...

Skrevet

Ja, jeg ser den. Men tror ikke jeg slipper unna endel besøk hjemme egentlig. Har en ivrig svigerfamilie som bor et stykke unna, som helt sikkert kommer hit for en liten periode.

Barseltårene har jeg også lurt på. Får de fleste det?

Ville hvert ubehagelig med masse besøk mens jeg hadde det ja. =\

Skrevet

Med nr.1 fødte jeg kl 06.00 og hadde ikke sovet på nesten 1,5 døgn. Var veldig sliten. Hadde min mor og samboer med fødselen, min far dukket opp på sykehuset kort tid før sønnen vår ble født og fikk komme inn 1 time etter fødsel, men han var der ikke lenge tok, med seg samboeren min hjem slik at han fikk sove et par timer mens jeg, sønnen vår og moren min ble flyttet inn på et venteværelse inntil vi fikk rom på barsel (ullevål). Senere på dagen dukket 4 av mine 5 søsken opp, samtidig kom 3 venninner uanmeldt. De var kun en kort stund fordi jeg ikke orket å ha besøk og ville være alene med samboer og sønnen vår. Dèt var ordentlig slitsomt. Dagene etter hadde jeg kun småbesøk av nærmeste familie.

Med nr.2 fødte jeg på formiddagen og følte meg i topp form. Hadde besøk av min far samt 3 brødre utover dagen. Tok i mot disse i spisesalen. Sønnen vår fikk være med oss på sykehuset mens vi var der.

Venter nr.3 til våren og tror nok vi ikke kommer til å haste med besøk rett etter fødsel. Viktig for både mor og barn å bli kjent med hverandre og få tid til hvile første dagene etter fødsel.

Skrevet

Ei venninne har et poeng: Folk kommer for å hilse på babyen. Så far kan ta med babyen ut av rommet, hvis du er for sliten/ikke i form.

Vi hadde besøk av besteforeldre og en tante på sykehuset. Syntes det var koselig med besøk.

Regner med at det blir noe sånt nå også.

Det er jo også forskjell på besøk - noen klarer å begrense det, mens andre kommer seg aldri ut av rommet / huset igjen.

Husker at jordmor sa til mannen min da vi reiste fra sykehuset, at det var hans ansvar å begrense besøkene og hvor lenge besøkene var, for en nybakt mor var veldig dårlig på sånt. Fin oppgave til mannen.

Skrevet

Ja, det har jeg faktisk sagt til samboeren min, at hvis jeg er så gåen at jeg ikke orker besøk, vil jeg gjerne at han tar med seg babyen ut til folket. Det er jo fult mulig og gjøre det sånn. :)

Jeg aner jo ikke hvordan fødselen vil gå, så kanskje jeg er sliten lenge etter..

Skrevet

Forrige gang bodde vi så langt unna familie og venner at besøk på sykehuset ikke var en problemstilling. Slik er det ikke nå.

Greit nok at de egentlig kommer for å se babyen, men jeg har funnet ut at jeg skal være max egoistisk. Jeg skal ta planlagt ks, og vet at det i utgangspunktet er mange til jeg vil gå glipp av. Vil ikke få nyfødt baby rett på magen og bare kosemose så lenge jeg vil, vil ikke få en rolig og fredelig tid rett etter fødselen, vil være avhengig av mye hjelp. Jeg vil IKKE miste denne tingen også - altså at den nærmeste familien møter det nye familiemedlemmet for første gang. Derfor kommer jeg til å si at folk får komme på besøk for å se babyen når JEG er i stand til å ta imot besøk. Det er helt uaktuelt at pappaen triller med seg barnet for "vise det fram" uten at jeg er til stede. Egoistisk, kanskje - men det er JEG som betaler den kroppslige prisen her, og de kan da se på babyen resten av livet. En dag fra eller til spiller da ingen rolle.

Skrevet

Støtter deg meg80!

Jeg vil også være max egoistisk! Vil ha ungen med meg hele tiden de første dagene og kun ha besøk av mannen min.

Har flere grunner til dette:

1. Jeg er sliten og trenger min søvn og vil kunne amme når som helst om nurket trenger det, men slippe å blotte meg for hele familien.

2. Jeg orker ikke parfymelukt av min nyfødte. Hadde ekstrem luktesans sist. Og etter besøket fra svigermor kunne man kun lukte miracle fra bebisen.. Veldig plagsomt når du prøver å knytte bånd med nurket.

3. Det er den eneste tiden jeg får helt alene i fred og ro med ungen. Og de kan da godt vente 1 dag eller 2 med å treffe den nye verdensborgeren!!

4. Sist hadde jeg vært våken i 2 døgn og fødte kl 09 på morningen. Sov litt på dagen og ammet om hverandre og ville ikke ha besøk. Var helt utslitt. Men likevel troppet svigermor og svigerinna mi opp. Og de holdt det gående i en hel time.. Fikk helt vondt inni meg av alle de bemerkningene og opplysningene de kom med.

Vil jo gjerne skaffe meg mine egne inntrykk. Ikke bli presset på hvem ungen liksom ligner, hva ungen burde hete, hvordan jeg skal amme, at jeg ikke må holde ungen min, men la ungen ligge å grine++++

5. jeg er egoistisk ;)

Skrevet

Forrige gang fikk jeg bebis midt i oppstarten av svineinfluensaen, og kun pappaer og søsken fikk komme inn på barselavdelinga. Der og da tenkte jeg at det var fint, ble ks på meg og trodde jeg kom til å være mer opplagt etter jeg kom hjem. Ha, så feil man kan ta! Hadde vært mye bedre å få besøk på sykehuset fremfor hjemme. Lettere å jage bort noen da enn hjemme nemlig. Vi fikk jo huset fullt av folk den dagen jeg kom hjem, og det var rett og slett jævlig. Jeg var så lite høflig at jeg tok med meg bebisen og la meg, og det kommer jeg til å gjøre denne gangen også! Hvis de ikke kommer når jeg er på sykehuset da... da er det jo korte visittider, og en times tid holder man vel ut...

Skrevet

Jeg har vært klar for besøk rett etter begge mine fødsler, men det er jo noe man ikke kan planlegge eller avtale med noen før alt er overstått... Da først vet man hordan formen er!!!

Jeg sa i fra til nærmeste familie at vi sendte ut sms når alt var over, også ringte vi når vi var klar til det :) ALLE syntes dette var helt greit, og ingen slet med å akseptere at vi som ny familie ville ha de første timene sammen uten "forstyrrelser". Bare dere å gi klre beskjeder på en ok måte til familie og venner så går det bare godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...