Gå til innhold

Bind etter fødselen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags bind skal man bruke etter fødselen? Kommer jo an på hvor mye man blør, men er mange forskjellige å velge mellom.... Må jo ha med noen på sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sykehuset får du bind. I starten noen gigantiske noen, deretter normale nattbind. Hjemme har jeg hatt litt ulike typer. Synes i grunn at allways sine har vært best etter fødsel da de er noe mykere enn libress sine. Kjøper i flere størrelser :)

Skrevet

Ville også kjøpt litt forskjllige str, syns always er best. Gikk mye i store bind her etter sist fødsel. Du får jo bind på sykehuset, men de er jo og gigantiske, så kan være lurt å ha egne å velge mellom :P

Skrevet

Ja, som du sier, så kommer det helt an på hvor mye man blør, og dette er jo veldig individuelt, så det er litt vanskelig å si på forhånd hva du vil trenge.

Men jeg vil iaf råde deg til å ta med en pakke med ekstra lange nattbind (jeg like always sine bind), og gjerne en pakke vanlige bind (med vinger), hvis du helst vil gå med det, dersom du ikke skulle blø så mye. Ellers så får du vel det du trenger av bind den tiden du er på sykehuset.

Jeg har blødd så forferdelig mye etter mine fødsler, så er litt vanskelig for meg å si hva som er vanlig og ikke, jeg måtte bruke de store føde-binda i dagene etter første fødsel (men det var pga placenta-rester inni livmoren som gjorde at jeg holdt på å blø ihjel, og måtte få blodoverføring og utskraping), men andre gangen gikk det heldigvis bedre. Blødde mye da og, men det holdt med de vanlige, lange binda de har der, pluss et litt mindre bind på tvers bakenfor.

Hjemme har jeg brukt lange nattbind en stund etterpå begge gangene, både dag og natt, før jeg omsider har kunnet gå over til vanlige bind. Er nok lurt å ha litt av de nattbinda altså, og om du er heldig så slipper du unna med å bare bruke de på natta, men er jo kjekt å ha litt på lur i starten i tilfelle :)

Skrevet

Jeg syns Libresse Maxi nattbind var gode.

De har en mykere overflate enn de vanlige bindene. Jeg sydde en del, men hadde ikke ubehag med dette bindet. Har hørt at det lett kan "lugge" i stingene, men det hadde ikke jeg problemer med

De hadde forøvrig Libresse Maxi på sykehuset også, og jeg tok de i bruk allerede 3 dagen.

Skrevet

Er det noe forskjell om man føder vaginalt eller keisersnitt?

Blør man like mye/lite og lenge?

Skrevet

Renselsen går som normalt også når man har ks.

Jeg ville annbefale saab sine bind. Står alltid nederst i hyllene i butikken.

De sitter godt, er lange, trekker utrolig mye samtidig som dem holder deg tørr.+ at de ikke vises under stramme bukser. Synes libresse å always sine har en tildens å forflytte seg nedi der etterhvert.

Skrevet

Ja, da får jeg teste ut noen for å se hva som passer meg best....

Er det etter 6 uker man kan begynne med tampong igjen???

Skrevet

Tamponger skal ikke brukes under renselsen, så om du blør i tre , seks eller seksten uker, skal du ikke bruke tampong uansett :) Når du får mensen igjen etter fødsel derimot, da kan du bruke tampong :)

Skrevet

Ville bare påpeke at jeg har skrevet feil. Saba sine bind selvsagt. Ikke alle butikker har dem, men Kiwi å alle apotekene har. Ikke så dyre såm de andre sine heller :)

Tamponger er fy fy under renselsen selsagt ;)

Skrevet

På sykehuset får du alle slags bind. Jeg brukte de så lenge jeg var på barsel. Innen jeg reiste hjem var blødningene mindre enn en vanlig mens så da gikk jeg over til vanlige bind. Brukte vel Libresse. Synes Saba er noe herk, loer så fælt. Mulig de er mykere, men jeg hadde ingen problemer med å bruke vanlige bind til tross for store smerter i underlivet etter syingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...