Gå til innhold

vasking av dusjkabinett...Noen som har gode råd\tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat flyttet til ett nytt hus og her er det dusjkabinett. Skal ta den første vasken nå også lurer jeg da på hvordan det blir penest?

Det er glass rundt hele og plast det vi står på.

Er bare vant til dusj hjørner med forheng, og da var det jo bare å vaske forhenget i vaskemaskinen og gulvet på vanlig måte :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SkureJif og en oppvaskkost, det bruker jeg! Da kommer jeg inn i alle kriker og kroker, hehe;)

Skrevet

Bruk et sterkt vaskemiddel som Plumbo(sprayflaske), Cillit Bang osv. Spray på og ta i bruk en egen oppvaskbørste til dusjen. Kommer inn i alle kriker og kroker;)

Skrevet

Er det "rett" glass, er det lettest med en nal, og da sprayer jeg først veggene, bruker nalen og spyler etterpå, men om det er ruglete syns jeg det er best med klut. Sprayer med en baderomsspray først, vasker med klut, og spyler av.

Gulvet er litt kronglete i hjørnene, så om du har en sånn kjøkkensvamp med skrubb på baksiden, anbefaler jeg det. Kalt, "møkk" og såperester fester seg veldig langs kantene.

Skrevet

Jeg bruker Nylon vask - det er en universalvaskekrem for vinduer. Ikke sikkert det er det beste, men det funker bra :) en mengde krem piskes ut i vann, så skrubber jeg dusjen med svamp eller klut. drar det av med nal etterpå..:)

Skrevet

Det enkleste og beste er faktisk å bruke microfiberklut!

Du vil merke at du må gni sakikkelig og at kluten henger fast på en måte først hvis det er møkkete. Da må du gni til kluten sklir lett- da er det helt rent!

Du trenger ikke å bruke såpe- kun våt klut.

Lover deg at det er det beste! Jeg har prøvd det meste fra skurekremer, typiske baderomssprayer osv og microfiber er uansett best:)

Hilsen en som jobber med å vaske:)

Skrevet

Jeg har lest en plass at man kan bruke barberskum (gjerne billig som fra first prise) og at det da holder seg rent lenge (altså bare å skylle av). Men jeg har ikke fått prøvd det selv enda. Det skal forresten ta fett også - som på kjk :)

Skrevet

Brukte zalo sist, funket greit det.

Skrevet

På gulvet, hvor det meste av skitten fester seg, synes jeg Jif og en svamp med skrubb på ene sida fungerer utmerket. Er gjort i en håndvending. Dusjer det bort etterpå. Veggene tar jeg mye sjeldnere. Bruker man nal en gang i uka, er det fint lite som fester seg der.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :o) Jeg brukte salmiak og vann, da det var det sterkeste vaskemiddelet jeg hadde også brukte jeg skuresvamp.

Gikk over med mickrofiber klut etterpå ( kommer til å bare bruke det nestegang)

Brukte også skurekrem på "gulvet" :o)

Også fant jeg en gammel tannbørste og kom godt til inni kriker og kroker :o)

Takket være masse gode tips fra dere, så ble dusjkanbinettet helt rent ( faktisk renere enn det var da vi tok over :o) )

Skrevet

Tannbørste? Virkelig? Skulle ønske du kunne gjort rent hos oss også. Mye tar du for timen?

Skrevet

Jeg sprayer med zalo spray og lar stå noen minutter. Tar så å gnukker over med en svamp og vann. Skyller av, og bruker deretter en jif glassklut sånn microfiber og tørker over. Nede i bunnen bruker jeg oppvaskbørste og zalo. Det er dette jeg har fått best resultat med. Og jeg har prøvd det meste.

Skrevet

Jeg spyler kabinettet med varmt vann, tar zalo på en klut å gnir inn hele kabinettet med dette. Så tar jeg en svamp med sånn skrubb å skrubber det rent, hehe. Den nederste halvdelen på glasset er det hos oss alltid ett ganske tykt lag som er skikkelig vanskelig å få vekk med vanlig klut, derfor jeg bruker skrubbesvamp. Da går det av med en gang! :)

Så spyler jeg over igjen med varmt vann. Da skinner det her hvertfal;)

Skrevet

mitt tips hadde vært å lage en god blanding med kaffetrakter rens,( 2-3 poser til 1 liter varmt vann ) vaske, la stå ett minutt,og dra over med nal....veldig lite arbeid, og holder seg gullende rent lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...