Gå til innhold

Hvor mye melk bruker dere pr dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det varierer jo veldig her da, men vi bruker normalt 12-13 liter i uken, så litt under 2 liter pr dag i snitt. I kommunen vi bor tømmer de papirboss en gang pr måned, det er jo altfor lite! Bare melkekartongene fyller jo opp over halve søppledunka. Eller bruker vi unormalt mye melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker kanskje 2-3 liter i uka på det meste. Vi er to barn og to voksne.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn og bruker 1-2 liter per dag.

Men når det gjelder papirsøppel så er det Aftenposten, og ikke melkekartonger som gjør at det er fullt hos oss. Jeg tar av plastiktuten, og da klarer jeg å brette 10 kartonger oppi én, og da blir det ca 4 sånne "kubber" per måned, altså nesten ingenting :-)

Skrevet

Kanskje vi burde prøve det i stede. Flott med tips :)

HI

Skrevet

Kjøper laktosefri melk, som er langtidsholdbar. Ender likevel opp med å måtte kaste halve kartongen..

2 voksne.

Skrevet

Ja, vi er jo litt flere da. 2 voksne og 4 barn. Lager en del havregrynsvafler og grøt til barna, samt at de elsker å drikke melk. Da går det fort unna.

HI

Skrevet

Her i huset går det tre liter om dagen ca. to barn og to voksne.

Skrevet

Hehe, 12-13 liter melk er vel det vi bruker på 2 mnd kanskje.

Her går det ca 1/2 liter pr dag.

Har 1 barn som drikker ca 1 glass pr dag, men han drikker biola også. Også går det kanskje litt til matlaging. Jeg tåler ikke ren melk og mannen min drikker bare innimellom.

Ellers går det litt juice, men ikke mer enn 1-2 liter i uka.

Skrevet

Vi er to voksne og det går ca 1 liter maks i måneden.

Min kjære tåler ikke laktose, ikke laktose fri melk og ingen av disse alternativene til melk.

Har lært meg å bake og lage mat med vann/ juice i stedetfor melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...