Carina har to små gull Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Jeg er nå snart 30 år og har hittil kjøpt og fått julegaver hos tanter og onkler. Nå har jeg sagt at dette blir siste jula de blir å få noe. Blir heller å kjøpe til de jeg har mest kontakt med. Jeg mener at en gang må man stoppe. Sa til de at om de ville kunne de heller få kjøpe en ting til ungen som kommer, men de kan ikke forvente å få noe tilbake. Har jo mange andre familiemedlemmer å kjøpe til da familien bare vokser. Og man har jo alt. To av tantene mine ble skikkelig snurt. Enn med dere????
AO3 Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Nei, herregud, da hadde jeg blitt ruinert! Har en veldig stor familie... Min mor har pleid å kjøpe gaver til hver familie, men etterhvert har de gått over til å donere penger til veldedige formål i stedet. Alle har så mange TING, man trenger ikke enda flere nips og pyntegjenstander... Synes det er skikkelig barnslig av tantene dine å bli snurt pga dette, for å være helt ærlig. Hvor gamle er de - 12?
1+1=3<3 Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Nei, jeg kjøper ikke gaver til tanter og onkler. Alvorlig talt. Synes ikke du skal bry deg om det. Jeg mener nå selv at dette med julegaver er mest for barnas skyld. Blir for dumt når voksne mennekser skal bli snurt av noe sånt. Nei, send heller et fint julekort med god samvittighet:)
*smula* Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har ikke så stor familie, så lenge kjøpte vi julegaver til tanter, onkler, søskenbarn (og fikk gaver igjen). Så bestemte vi i fellesskap at vi kjøper julegaver til de vi feirer sammen med.
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Da hadde jeg ikke overlevd selv.. Da jeg var liten fikk jeg være med på gaver fra mamma og pappa, og etter jeg flyttet hjemmefra og ble "selvstendig" i julegaveveien har jeg vært student stort sett, og ingen av de har forventet å få julegaver fra meg. Hvis jeg lager julegaver eller julekort pleier jeg å gi, men det er ikke noe jeg synes man skal kreve. Jula har blitt et atlfor stort gaverace, og i min familie er det underforstått at tanter og onkler ikke får gaver fra nieser/nevøer, og jeg krever ingenting tilbake. Faktisk er det blitt det samme med fettere og kusiner vi ikke har så mye med å gjøre. Det holder med de nærmeste synes jeg!
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Kjøpe julegave til tanter og onkler??? Kan jeg ikke huske at jeg har gjort neon gang i hele mitt liv. Mulig mamma kjøpte noe til dem fra meg og broren min da vi var små, men kan som sagt ikke huske. Og hva i all verden, er det noen grunn til å bli snurt da??
Det blide sørlandet! Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Kjøper fortsatt gaver til tanter og onkler ja. Ser ikke noen grunn til at det skal stoppe, men så har jeg liten familie også da. Har to onkler med familie. Vi er en veldig sammensveiset familie og feirer jul alle sammen selv om vi blir 20 stk på julaften. Vi kjøper ikke til mannens onkler og tanter for der har de stoppet med julegaver til hverandre. Forskjell fra familie til familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå