Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Den jordmoren jeg har fått tildelt for å gå til kontroll hos mener hun ikke kan snakke om fødsel og amming med meg i timene sine. Fikk tilbud om å snakke om det i gruppe i stedet, det var nemlig det de kunne tilby meg. Jeg ønsker da for all del ikke å snakke med en masse fremmede om fødsel! Da jeg prøvde å takke nei til dette, ble jeg sett på som rar og hun prøvde å tvinge meg fordi jeg er førstegangs. Denne jordmoren legger også stoor vekt på at alle andre enn meg har med seg mannen sin hver gang til kontroll (jeg ønsker å gå alene av og til også)... Er det bare min jordmor som ikke vil snakke om fødsel og amming i timene sine?
Gjest Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Hmm .... til og med fastlegen min, som er superopptatt, tok seg tid til en liten prat om fødsel og en annen om amming. Merkelig jordmor Men jormora har kanskje fått reduserte midler og må bruke kortere tid per time?
magica fra tryll Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Høres ekstremt sært ut! Har aldri opplevd noe lignende med noen av mine 6 barn. Dette hadde ikke jeg orka! Finnes det en annen jordmor du kan bruke? Evt privat?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Hehe, rar jordmor. Første gangen jeg var gravid hadde jeg med mannen til alle kontrollene. Det var vedlig rart. For det første er det enkelte kroppslige ting jeg ikke har lyst å snakke om foran han, ikke hadde jeg lyst til å virke sytete og sa jeg at jeg hadde et problem eller spørsmål om kropp som jeg ikke hadde nevnt for ham før sa han enten at jeg løy og ikke hadde det problemet eller begynnte å krangle med meg fordi jeg ikke hadde nevnt det.. Neste gang jeg var gravid var han med på første kontrollen og ultralyden og det var det. Siste var mye lettere. Jeg opplevde også at jordmor ikke ville snakke med meg om fødsel og amming. Først fordi det alltid var så lenge til fødsel og brått hadde jeg født uten at vi fikk snakket et ord om det. Det er lurt å få noen pointers på forhånd. (jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg at man må forsøke å slappe av i alle musklene under riene - DET er det jordmor mener når hun sier at du skal jobbe med riene eller ikke stritte imot riene. Hallo, hva med å bare si hva man skal gjøre da? OG det går fortere hvis du står og går så mye som mulig. Gjerne under pressingen også.) Ble henvist til ammegruppe men det ville jeg ikke altså. Det ble mme på begge ungene mine:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 For en merkelig dame.. Er det ikke derfor man går til jordmor da? For å snakke om fødsel og amming? Hva vil hun snakke om da? Været? :s Tror jeg ville byttet jordmor..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 HI Jeg gidder ikke gå til henne mer nei. Skal prøve å få en annen. Bra dere damer forstår meg:) Blir så frustrert.. Klem
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Da gjør ho jo ikke jobben sin?! Dem har jo faste temaer ettersom kordan uka du e i,f.eks ene kontrolln e det amming som står i fokus,neste fødselsforløpet og smertelindring, dog e det i 3.trimester disse temaene e aktuell. At mann din ikke e med e nu bare naturlig?! Skal begge ta fri fra jobb så ofte? Eneste timen som kan være veldig grei å ha han med på e jo den som skal handle om fødseln Bytt!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 HI Må forresten legge til at hun kunne snakke om fødsel og amming i timen sin dersom jeg ikke forstod norsk godt...men da måtte vi ta det på et annet språk.. Herregud...trodde ikke mine egne ører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå