Gå til innhold

Hva er det brune på min sønns tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brunsvart kanskje man kan si. Vet enkelte barn får dette. Men jeg aner ikke hva det kommer av. Det har bare blitt mer, tross god tannpussing. Ingen av jentene mine har det samme.

Noen som vet hva det er og hvordan, eventuelt om man blir kvitt det?

Han er bare 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig tannstell! Dårlig foreldre!

Skrevet

Han drikker for meget rødvin, antar jeg.

Skrevet

Takk for veldig voksne svar! Godt jeg VET det ikke har noe med tannstellet å gjøre da og at vi steller godt med tennene.

IDIOTER!!!!!

Skrevet

Ikke hør på de over her!!

Mine gutter har det samme "problemet". Var hos tannlegen forrige uke med 3 åringen og hun sa at det kalles barnebelegg og er vanlig og kommer ofte på gode tenner. Hun har pusset det bort på mine gutter,men det kommer tilbake igjen. uansett hvor mye vi pusser. hun sa i kunne komme tilbake hvert halvår for å pusse hvis vi ville det.

Jeg har gått å trodd at det er min skyld,at jeg har slurvet-selv om jeg vet jeg har vært nøye. Da jeg tok med eldstemann på sin første kontroll skammet jeg meg,men heldigvis sa tannlegen at dette var vanlig.

Man ser det bare ikke så lett på andres barn siden de ikke er oppi deg hele tiden.

Du får sikkert innkallelse til tannlegen snart siden han er 3 år,og da pusser hun det nok bort for dere! :)

Skrevet

Høres ut som råte, spør du meg.

Skrevet

dårlig stell !!

dere har blitt slappere etterhvert som dere har fått flere barn! stakkars gutt.......

Skrevet

Takk skal du ha! Jeg vet det er riktig det du sier. Har i tillegg snakket med tannlegen som sier det samme.

De med de andre svare her....... Trolig er de unge, ressurssvake mødre som er sjalu på et eller annet. Noen komplekser og problemer har de tydeligvis når de svarer på den barnslige og uriktige måten. Gode morsevner viser de iallefall ikke........

Skrevet

Litt mer info om barnebelegg: Det er ofte barn med sterke tenner som får dette, og de får sjelden hull i tennene :-) Det kommer pga et spesielt enzym i spyttet.

Det forsvinner med melketennene.

Begge mine har det og vi har vært ekstremt nøye med tannstell, ingenting å gjøre med det. Vi har ikke pusset bort noe enda hos tannlegen, de har ikke noe på de fremste tennene, nå så det er ikke så sjenerende.

Skrevet

Du svarer ikke så mye bedre selv her da, hi. Hvorfor må de være unge for å svare sånn? Det er mange godt voksne mennesker her inne som er frekk i kjeften og kun svarer sånn, og du synker jo ned på deres nivå med dette svaret ditt. Ergo er du tydeligvis ung og ressurssvak selv?

Skrevet

Dersom det er litt sånn strek-aktige svarte merker/streker så har det ingenting med tannstell å gjøre !! Ser nesten ut som det er tegnet på tennene..??..

Da er det som noen sier her helt ufarlig !! Eldste datteren min hadde det på melketennene sine. Lurer på om tannlegen sa det var et slags virus (?), og det er barn med sterke tenner som får dette :))

Jeg brukte å ta datteren min til tannlegen for å pusse det bort før hver 17.mai og jul.. pga av fotografering... hehe..

Tannråte er forøvrig lysebrunt og kan "spise" opp tennene, det er noe heeeeelt annet !! Noen som følte seg truffet her tydeligvis (og JA, det kommer av brusen dere gir på flaske!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...