Gå til innhold

stor skuffelse


Lillemy89

Anbefalte innlegg

da er jeg nettopp ferdig på kontroll hos jordmor, og gikk derifra med en stor skuffelse =/

jeg har hele tiden tenkt at å føde i vann er noe jeg vil. men neida det var bare å glemme. jeg har GBS (steptokokker gr.b ) å da får man vist ikke lov å være i vann, etter ditt vann har gått. i fare for at babyen skal bli smittet-.så nå er det bare å vurdere andre fødestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så leit, skjønner du er skuffet! Hvordan fant jordmor ut dette, og hvorfor så sent som nå? Jeg håper selv på en vannfødsel, men så leste jeg i en Gro Nylander bok i går at mange mener det er best for babyen å ikke bli født i vann, for da trekker den inn forurenset badevann i lungene - bedre med luft og da fødsel på "land" - hvis det kan være en fattig trøst for deg. Vet også at noen må opp av vannet for at riene stopper opp pga det varme vannet, men at det også ikke er føles så varmt på kroppen/huden - så noen fødende småfryser litt i badekaret. Vet ikke om dette hjelper å lese - håper du blir mindre lei deg når du har vent deg til tanken på noen annet!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ut at jeg hadde det for 4 uker siden. men når jeg var på fødselkurset sist uke så nevnte jordmor på sykehuset mange kriterier for å føde i vann. det med gbs sto det ikke noe om, så jeg regnet med det gikk bra. bare spurte min jordmor når jeg var der på kontroll idag. å da sa hun at det ikke går. så da får jeg bare finne meg idet. =P

men en stor glede hun sa, var at fødselen kom sannsyneligvis til å bli litt kortere siden jeg er god og moden, og 2 cm åpning nå. så det var en god trøst å få :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..det var kjedelig å høre... Men bra du fikk andre gode nyheter hvertfall! =)

 

Jeg har ikke hatt planer om å føde i vann ( eller tenkte på det en periode, men ombestemte meg ) men jeg har også denne flotte gbs bakterien..

Har allerede gått en kur med antibiotika og blir jo en til under fødselen..Er ikke noe behagelig men vi må vel nesten bare finne oss i det!=P

 

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...