Gå til innhold

Fortelle nyheten!


1+1=2 :)

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere tenkt å fortelle nyheten? Tenkte å si det på julaften, da skal vi være i lag med foreldrene mine og svigers så det må jo være en super dag å si det på=) men vet ikke helt hvordan. Noen som har noen bra tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal også fortelle det julaften:-)

Ikke helt sikker hvordan vi skal gjøre det, kanskje frøkna på 2 skal fortelle det, kanskje mannen og jeg gir hverandre bilde fra ul i gave, eller at vi gir det til f.eks mormor.

Eller så tenkte jeg å kanskje fortelle det under oppvasken, så blir ikke den kjipe delen sååå kjedelig..hehe.

Men vi får se. Tror nok ikke vi gjør så voldsomt mye ut av det, er jo ikke like stort for andre som for oss selv. Selv om spes mormor kommer til å hoppe i taket;-)

Lurte på å lage en slags rebus med bilder av meg og 2 asjetter ved matbordet, jenta vår med baby/dukke på fanget, glass med folsyre osv, men føler det blir litt mye...

 

Får se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte å si det på julaften... så er på pinebenken jeg.. vil jo si ting nå men litt tidlig, er 6+ 3 i dag å dagene går jo såå sakte:=) tenkte kanskje tante barna mine skulle fortelle at de skulle på søskenbarn:P så mye mer koselig når det kommer fra små barne munner:)

 

Lykke til i tiden framover i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene=)

Vi tenkte å fortelle nyheten til foreldrene våre først så noen venner men resten venter vi nok med å fortelle til jeg er 12 uker på vei, I dag er jeg 6+2 vist alt stemmer. Gleder meg så utrolig til å fortelle nyheten er forferdelig å holde sånt hemmelig, tenker på den lille spiren heeeele tiden. Håper det går fint med dere=) Masse masse lykke til i tiden fremover=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei!:)

Julaften er den store dagen her også, men der er SÅ vanskelig å holde seg...!!! Kan nesten ikke ta telefonen når mamma ringer med fare for å rope det ut!:)

Jeg har kjøpt to body`er og skrevet på de:

 

Kjære mormor og morfar / farmor og farfar!

Jeg vil gjerne melde min ankomst...!

Storken min går inn for landing i august!

Foreløpig beregnet tidspunkt for innflygning er 14.august 2011!

Kanskje har jeg medvind og lander litt før, kanskje oppstår det litt forsinkelser, men jeg er ihvertfall på vei!

Gleder meg til å se dere i ankomsthallen!!!

Stor juleklem fra BITTELILLE "Ert"

 

Lykke til med å holde på den fiiiine hemmeligheten!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at julaften var en fin anledning, og så for meg å trykke opp bodyer a la "verdens beste bestemor". Jeg slet virkelig med å ikke fortelle det til noen, men så frem til å gjøre det på måten beskrevet over!

 

Så viste det seg at mannen min faktisk var dårligere til å holde på hemmeligheten enn meg (!) og hadde allerede fortalte det til sine foreldre for noen dager siden. Da syns jeg det var urettferdig at mine foreldre ikke visste noe (dette blir mine foreldres første barnebarn, svigers sitt 11.!), så jeg fortalte det til dem noen dager etter at svigers fikk vite. Det var veldig godt å få fortalt det, men samtidig litt trist at det ikke ble noe av de søte bodyene jeg så for meg.. Men, men.. Kanskje det er en ide du kan bruke?

 

Resten av verden må vente til slutten av januar, når vi er tre måneder på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til datteren vår på 9 år, så skal hun få åpne en gave julaften der det står at hun skal får enda en lillesøster eller lillebror. Veldig vanskelig å vente så lenge; siste gang (da var hun 6 år) fortalte vi henne da jeg var 6+2, eller 2 dager etter at jeg fant ut.

 

Foreldrene våre vet ikke hvordan vi skal fortelle. Vi er litt eldre, og jeg vet ikke om det blir så godt tatt i mot, men kan være at det går helt fint. Vil helst vente til nyttår å fortelle dem. Vi har aldri klart å holde hemmelighenten før, så denne gangen ønsker vi å se om vi klarer det. (Begge sett foreldrene bor veldig langt unna, hans 130 mil og min over havet, så ingen fare for at de skal se meg og gjette det.)

 

Til venner blir det først etter duotest resultatene er tilbake. Har heller ikke her klart å vente før og fortalte det med en gang. Nå ønsker jeg å holde på hemmeligheten lite gran. Bare fordi jeg vil se om jeg klarer det, ikke for at jeg er redd for å miste - for akkurat der synes jeg det er godt at andre har visst om det slik at de forstår når jeg blir lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her. blir gaaaal av å holde på en slik hemmelighet!!! Tenker også på den hele tiden!! :)

Men hadde tenkt å fortelle det på julaften vi også, selv om 7-8 uker er litt tidlig å fortelle det. Skal ikke gå "offentlig" før uke 12, det tørr jeg ikke. Vil heller ikke påføre meg selv den "ekstra" smerten om noe skulle skje med frøet innen den tid... Men håper så klart på det beste :)

 

LYKKE TIL !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå. dette var jo en sinnsykt fin måte å fortelle det på! Kanskje jeg stjeler ideen din, er så vanskelig å vite hvordan jeg skal si det... :S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du syns det Lillipopp!:)

Til "LilleBonus"-datteren til samboeren min har jeg nå laget en genser hvor det står: Jeg skal bli storesøster!!! Hun har akkurat lært å lese ordentlig, så det blir kjempe spennende å se hvor lang tid det tar før hun oppfatter hva som står på genseren når hun tar den på!:) Hun har ønsket seg en baby leeenge, så dette blir tipptopp!*

Ha en super søndag videre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...