Gå til innhold

Hjelp, sikringen har gått!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i et nytt (gammelt) hus med sånne gammeldagse skrusikringer. Jeg har aldri skiftet en slik tidliger og vet ikke helt hvordan jeg skal se hvilken som har gått. Har fått lokalisert det aktuelle området i sikringsboksen, så er to mulige sikringer... Er det den som er helt rød, eller den med en hvit ring i jeg skal bytte?

...og er det bare å skru den ut, sette inn en ny og skru den inn?? Eller må jeg ta noen forhåndsregler??

*blond*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er den hvite som er gått. Men sjekk en ny så ser du hvordan de ser ut = den som ikke har gått. Uansett er det ikke farlig å teste seg frem, du vil jo merke fort om du skrur ut den som ikke har gått, da blir det mørkt enda et sted. Det er bare å skru den ut og skru inn en ny. MEN, dersom du vet hva som gjorde at sikringen gikk, ville jeg skrudd av det før jeg skiftet sikring, ellers risikerer du at den nye også går.

Vi bor i gammelt hus, og må slå av panelovnen på kjøkkenet hver gang vi bruker vannkokeren. Når vannet er kokt slår vi ovnen på igjen... Tungvint, men en vanesak.

Har dere råd ville jeg byttet ut til automatsikringer etterhvert. Mye enklere :)

Skrevet

Takk, da skal jeg prøve å skifte den :)

Skulle stryke litt samtidig som div annet sto og surret, noe som tydligvis ble litt for mye. Uansett greit å vite til en annen gang :)

Skrevet

Da ble det lys, men det lyna litt når jeg skrudde den inn, -er det normalt?

Litt pysete med slike ting merker jeg :)

Skrevet

Yepp, normalt at det lyner litt;)

Her er det vaskemaskina som tar sikringene oftest. Spesielt når den pumper vann for da går også vannpumpa i kjelleren;)

DU blir nok etterhvert vant til hvilke sikringer som går oftest.

Skrevet

Vannkoker og støvsuger pleide å ta sikringene hos meg.

Men jeg fikk lagt inn en egen kurs til vaskemaskin og tørketrommel, de gamle sikringene taklet ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...