Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Min far har vært i et turbulent forhold av og på i rundt 2 år nå. Dama er rett og slett ikke god i hodet, hun har løyet enormt, nektet han å ha kontakt med oss ungene og andre slektninger, og har vært utro mt han 3 ganger (ene gangen giftet hun seg med elskeren sin!) I sommer mistet jeg all kontakt med min far, da jeg fikk melding fra han, hvor det sto at jeg var respektløs og oppsnasen. Han tok kontakt i høst, etter min mening; som om ingenting hadde hendt. Så jeg fortalte han hva jeg mente om saken, da forsto han ikke hvilken melding jeg siktet til en gang! Han hadde aldri sendt noen melding, og vi begge forsto dette var hun som hadde prøvd å splitte oss som familie en gang for alle. Far hadde gjort det slutt med henne på slutten av sommeren, da hun nok en gang var utro. Og denne gangen trodde jeg han var ferdig med henne, da han ga meg forlovelsesringen hans, g ba meg smelte den om. Så i dag da, så ringen han meg klokka 5 m morgenen, og spør om jeg har gjort noe med ringen, jeg lukter "ugler i msen" nok så fort. Og joda, nå har hun gått i fra den andre mannen, og kastet seg over faren min igjen, og han godtar det! Som om hun ikke har gjrt noe galt i det heletatt. Han er voksen, og får ta denne avgjørelsen selv, men jeg ga fint beskjed om at jeg ikke vil ha noe med denne dama å gjøre, og hun får ikke komme nær min familie, da kaller han MEG urimelig?! Jeg er 22 år, og ha egentlig aldri hatt et godt forhold til faren min, men det ble kjempe godt nå i høst, da vi fikk klarnet opp i situasjonen. Nå forventer han at jeg og samboeren min skal komme ned til han i romjula og feire nyttår sammen med han og denne kvinnen. Med andre ord, han mener det bare er en baggatel at hun tok helt knekken på forholdet mellom meg og han som far og datter, og mener jeg skal tilgi uten videre. Hvordan kan han unngå å se hvordan det har såret? Er jeg totalt urimelig? Eller er det som de sier, kjærlighet gjør blind?!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Faren din er totalt snøblind! Dette kan du ikke utsette deg og din familie for. Hadde jeg vært deg ville jeg fortalt ham at du ikke orker å ha noen kontakt dersom han igjen skal la henne komme inn i livet sitt. Forhåpentligvis vil det være en vekker for ham å få et slikt valg. Hvis han bruker hodet sitt skjønner han at hurpa bare er innom igjen inntil det dukker opp noe bedre. Så får han bare synes at du er urimelig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Joda, men er litt vanskerlig å holde HAN unna, han skal bli bestefar om ikke så lenge, og blir jo feil å la det gå ut over barnet :-( Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen, har bare gitt beskjed om at jeg ikke vil ha noe som helst med henne å gjøre. Så håper han respekterer det når han skal besøke oss, om ikke får hun sitte igjen i bilen eller noe. Vil ikke ha et slik menneske i ungen min sitt liv, hadde vært lettere å takle hadde det ikke vært en unge i bildet, men setter ungen min forran alt, om det så betyr at det sårer min far, ungen er viktigere enn å forholde meg til den dama. hi
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Uff, dette hørtes helt forferdelig ut. Han oppfører seg ikke videre voksent, han faren din.. Det blir helt feil at du er den eneste som er ansvarlig og fornuftig oppi det hele, men slik er situasjonen. Du må ikke bekymre deg for din far eller ta ansvar for situasjonen. Du er i din fulle rett til å holde dama utenfor ditt liv. Si til din far at slik turbulens vil du ikke ha hverken i ditt eget liv eller i ditt barns liv. Han får komme uten henne eller la være. Du kan også legge til at du ikke skjønner at det kan være et liv han faktisk ønsker med et slikt kvinnemenneske, kanskje han burde åpne øynene og se at det finnes flotte, stødige kvinner rundt om? Håper du har nok av andre støttende voksne rundt deg. Velg henne bevisst og direkte rett ut av livet ditt, og ikke ofre et sekund på å tenke på det etterpå. God klem.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Takk for svar. Jeg får se ann fremover, men skal hvertfall ikke ha noe med henne å gjøre, samboeren min fikk sjokk da jeg fortalte han om samtalen, og lurte på hvorfor faren min vil seg selv så vondt. Far har en god del dårlige forhold bak seg, ingen av damene har vel vært stabile, alle nok så "tullerusk" på sitt vis, til og med min mor var ikke av den stabile typen. Men denne dama tar kaka, aldri opplevd lignende.. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå