Gå til innhold

6 ukers kontrollen, for mamma- hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drøyd m å dra til legen og nå er gutten min 7 uker og jeg skulle vel ha vært hos legen min på 6 ukers kontroll?!?!

Hva innebærer denne timen?

GU? blodprøver? samtale i fht prevansjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også alt for seint ute - tror jeg venta til Bo var nærmere 4 mnd. Men ja, det var GU og snakk og prevensjon. Ikke kjempenødvendig egentlig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Noen tar gu for å sjekke at knipemuskelaturen er "på plass", også er det samtale om prevansjon, hvordan du har det, om du ammer eller ikke, hvordan "det nye livet" er, osv osv. Du må ikke dra om du føler alt er på stell....

Skrevet

Hmm, jentungen er snart 6 år og minsten 15 mnd - jeg har bare vært til vanlig GU og tatt celleprøve.

Hvis du føler at alt er som det skal og du ikke trenger prevensjon, om ammingen er i orden (eller flaskingen), om du generelt sett føler deg bra, er det strengt tatt ikke nødvendig. Du bestemmer selv.

Hvis det er lenge siden du har tatt celleprøve er det uansett smart å komme seg til doktor :)

Skrevet

Første gangen bestilte jeg aldri time, andre gangen tok jeg det i forbindelse med celleprøve som vi får brev om i posten. Legen kjente hvor fast en var og såg etter at alt var normalt. Men det viktigste med 6 ukers kontrollen er å bestemme seg for prevensjon. Er fremdeles en og annen hver eneste måned som blir like overrasket over å få positiv graviditetstest. Noe de trodde var nærmest umulig fordi de fullammet.

Skrevet

Første gangen bestilte jeg aldri time, andre gangen tok jeg det i forbindelse med celleprøve som vi får brev om i posten. Legen kjente hvor fast en var og såg etter at alt var normalt. Men det viktigste med 6 ukers kontrollen er å bestemme seg for prevensjon. Er fremdeles en og annen hver eneste måned som blir like overrasket over å få positiv graviditetstest. Noe de trodde var nærmest umulig fordi de fullammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...