Gå til innhold

Lei av dette! Ang profilbilde kampanjen på facebook!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare tull at det er en gruppe pedofile som kom med denne oppfordrringen.

Fakta på bordet:

unisef selv som oppfordrer til den. Her er link :http://www.unicef.org/crcartoons/

UNICEF - Cartoons for Children's Rights

www.unicef.org

Cartoons for Children's Rights is a UNICEF b...roadcast initiative that aims to inform people around t...he world about child rights using the medium of animation.

Sånn, da har vi opppklart den.

Og for de som mener at ungene blir lurt:

1, Det er 15 års grense for å opprette konto på FB, har noen under den alderen profil, er det opp til foreldrene å ta ansvar her!

2. Det er foreldrenes ansvar, å følge med når ungene driver med nettet, hold kontroll og lær ungene deres hvordan holde seg trygg på nettet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 13 års aldersgrense, så er det sagt :)

Skrevet

Var 13 det var ja, var litt uskkker på om det var 13 eller 15, men uansett, så sier det seg selv, du følger opp ungen sitt forbrunk av nettverk i slik alder.

HI

Skrevet

Jeg har også irritert meg over at noen skal ødelegge den kampanjen.. er vel noen voldsutøvere som står bak de "advarslene" tipper jeg.. Har sett mange av mine facebookvenner har begynt å skrive advarslene i statusmeldingen sine nå og synes det er trist at en aksjon mot vold mot barn skal bli forbundet med pedofile.. :(

Skrevet

Ingen i Facebook-adm. sjekker hvor gammel man er på Facebook, så aldersgrensen på 13 er i praksis helt fiktiv. Knapt noen foreldre står og henger over skuldrene på 10-, 11- eller 12-åringens PC hele tida, så det er i praksis umulig å ha noen kontroll over.

Skrevet

Det er bare tull å komme med 09:55

Man lærer ungene om internett når de viser interesse for det, og da lærer man også hvordan forholde seg til chat sider generelt. Og det finnes nok av metoder å holde nettbruket til ungene sikret, man kan kode nettsider man ikke vil ungen skal bruke, bare å kjøpe produkt cd.

Foreldre som ikke gjør noe for å sikre ungenes bruk av nettverk, er rett og slett for late eller for opptatt av andre ting etter min mening. Mener ikke å støte noen med den påstanden, men når det er så enkelt å sikre nettbruket, så kan man fint gjøre det. Har selv datter på 11 år, og hun synes det er helt i orden at vi følger opp når hun driver med nettet, vet hvem hun har inne på MSN osv, dette fordi vi lærte henne det fra første dag hun startet å vise interesse.

Skrevet

Det er mulig dere har det sånn, men svært få andre. De fleste ti-tolvåringer ville ikke finne seg i det engang. Men du kan jo lulle deg inn i tornerosesøvnen din om du vil. Det er du som kommer med tull, ikke jeg.

Skrevet

Så bare fordi barna ikke respekterer regler og grensesetting i andre sitt hus, så prater jeg tull?

Det er uansett foreldrenes ansvar å følge opp barna sitt nett forbruk.

Skrevet

Naivt vås at foreldre "følger opp" på den måten. Vet du ikke at barna kan surfe på nettet også via mobiltlf.? Evt. via andres pc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...