Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Hei! Jeg har fast stilling fra før og blir snart permittert fra denne for å gå ut i fødselspermisjon. Har nettopp fått mail fra vikarbyrå om jeg har mulighet for å jobbe i sommer for disse, hvilket er veldig fristende da jeg ikke har stor utbetaling i permisjonstiden, og vi har kjøpt oss hus og ser at det kunne kommet godt med med ekstra kroner. Er det noen som vet om det er lovlig å ta arbeid for annen arbeidsgiver under permisjonen. Vil ikke risikere jobben min eller trøbbel fra NAV. Hadde vært flott om noen hadde noen erfaringer med dette!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Nei du kan ikke ta lønnet jobb mens du er i permisjon. Skal du jobbe må du ta pause i permisjonen de dagene du jobber. Så tjener du ikke mer i den nye jobben vil du ikke få utbetalt noe ekstra. Vet ikke om du får lov av arbeidsgiveren din å ta annen jobb heller når du har permisjon for å være hjemme med barn og ikke for å ta annen jobb( det er en annen type permisjon).
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Stemmer som anonym 07:15 skriver, men du har også en annen mulighet... Om du jobber 100% i mer enn 14 dager kan permisjonen utsettes tilsvarende...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Takk for svar Kom til å tenke på en ting til; jeg har skrevet i papirene til nav at jeg har ferie i fire uker i løpet av permisjonstiden, tror det var uke 27-30, er jeg da fristillt til å ta arbeid i disse ukene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå