Gå til innhold

zopiclone( innsovningstabl.) over lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt zopiclone hver eneste kveld i over et år. Medikamentet skal ikke brukes mer enn i 4-6 uker sammenhengende står det i felleskatalogen, men legen min skriver det ut og sier det er greit. Ja jeg er avhengig nå, men mest pykisk. Dosen må stadig økes pga kroppens tilvenning. I begynnelsen tok jeg en halv tablett (7,5 mg), deretter en og nå ofte en og en halv.

Har vært gjennom en tøff tid med angst og depresjon. Er noe bedre psykisk nå, men veldig utmattet. Kan ikke huske sist jeg hadde en dag med normalt overskudd der jeg følte meg tilfreds. Har alltid noen kroppslige plager eller er konstant sliten. Er sjelden sovesliten eller veldig trøtt, men kroppen er i beredskap og jeg er konstant sliten/utilfreds.

Går ikke på noen andre medisiner men går jevnlig til psykolog. Vet ikke hvordan jeg skulle overlevd denne perioden uten sovetablettene, noen dager er de det eneste jeg ser frem til. Men er det ikke en mulighet at disse pillene kan forsterke mine fysiske plager ( vondt i magen, kvalm, ør/rar i hodet,null matlyst, konstant sliten osv) ? Har nevnt det for legen, men han sier det ikke har noen betydning. Jeg er kritisk, hva sier dere?

Og hvordan skal jeg klare å slutte? Det blir jo verre om jeg ikke sover om natta. Ønsker ikke å begynne på antidep. Har dere noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd, men må si jeg synes legen din virker skjødesløs. Jeg bruker også Zopiclone, men kun 1-2 mndr i året (jeg klarer ikke sovne av meg selv i mørketiden), og det er såvidt jeg får de av legen min, selv om jeg som sagt kun bruker de i mørketiden (des-jan) og har gjort det i mange år uten problemer. Legen min nøler nettopp fordi han er redd jeg skal bli avhengig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...