Gå til innhold

Gutt (5) slapp buksevann etter snarrådig profilbildebytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det var Birgit Brunskog (39) som ved hjelp av kløkt og snarrådighet klarte å avverge situasjonen. Hun innrømmer at hun et øyeblikk var i tvil om hvordan hun skulle angripe mishandlingen som var i emning: – Jeg fant først fram den rosa sløyfen min, men så kom jeg på at det var den jeg brukte til å stanse brystkreft. Så tok jeg på meg den røde nesa, men den hadde liten eller ingen effekt.

Da Brunskog fikk samlet seg, innså hun at det bare var en ting å gjøre: – Jeg logget meg på Facebook-kontoen, lastet opp et dritsøtt bilde av lille Hetty, Netty og Letty – Dolly Ducks tre små gullklumper – og satte det som profilbilde.

På et blunk ble mobberne forvandlet til to empatiske, sosialt kompetente smågutter, som høflig ba Gaute om unnskyldning for den skade de måtte ha påført selvfølelsen hans og tilbød seg å bære Brunskogs bærepose.

Gautes mor, Lena Haugvann (36) sier til Opplysningskontoret at hun ikke kan få takket Brunskog nok for den snarrådige handlingen. – Det viser hvor viktig det er at vi lærer barna våre å bruke nettet på riktig måte, sier hun. – Det aller viktigste er at vi ikke sparer på ♥♥♥ eller :) i statusoppdateringene våre"

(kilde: http://www.opplysningskontoret.org/2010/12/05/buksevann/ )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke denne jeg... En gutt var i ferd med å få buksevann av to lokale bøller, og denne forbipasserende dama avverget det med å forandre profilbildet sitt til Dolly Duck's nieser på facebook?

Er det bare jeg som ikke ser sammenhengen? Hva har facebook med saken å gjøre når hun er en tilfeldig forbipasserende?

Skrevet

00:19 - du har ikke vært på facebook i det siste...? ;)

Skrevet

Joda, det har jeg. Men jeg forstår ikke hvordan hun med å forandre profilbildet sitt avverget buksevann på en 5 år gammel gutt.

De små barna er jo ikke på facebook uansett, så hva har hennes profilbilde noe med saken å gjøre?

Kanksje jeg bare er treg?

Skrevet

Jeg er svært skjeldent på facebook, og jeg forstår like lite som 00:19. Kan dere ikke forklare?

Skrevet

Det går en statusgreie nå hvor folk oppfordres til å skifte profilbilde til en tegneseriefigur for å hindre mobbing/barnemishandling og generelt triste barndommer.

HI's innlegg harselerer over dette :-)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i dette jeg?

Neida, barn blir ikke mindre utsatt for vold av at jeg har donald på mitt profilbilde, men det blir ikke noe mindre vold i verden av å skrive om det i avisene heller. Det er handlinger som teller... Hvor ofte legges det ikke ut linker til undreskriftkampanjer osv rundt om for eksempel? Underskriftene i seg selv hjelper neppe stort, men man samler seg om en sak, og det i seg selv kan være med på å gjøre en forskjell.

Det er snakk om å øke bevissthet, kanskje få noen til å donere en ekstra krone her og der, eller tenke seg litt mer om når man observerer situasjoner i hverdagen som man kanskje ikke ville reagert på ellers.

Og nei, man blir ikke pedofil av å bytte profilbilde heller....

Skrevet

Jeg er på FB og har sett at det går en greie med at folk skal skifte ut profilbildene sine til en tegneseriefigur.

Men likevel forstår jeg ikke en dritt av dette!!

Skrevet

hehe, var det som var hele poenget, med at det skulle vise hvor teit det var.

fordi det er en kampanige mot mobbing og vold mot barn som går ut på at man skal skifte profilbilder til tegneseriefigurer.

så HI skulle vel vise hvor teit kampanigen er. Vise at det er teit å tro at å skifte bilde til tegneseriefigurer liksom skal hjelpe mot mobbing og barnevold. Med litt humor da. Ikke ta det så seriøst ;) Vet jo at det skal symbolisere at man bryr seg. Men innlegget ville vel bare få oss til å le. Fint å le litt.

Skrevet

Dere som ikke skjønner denne: Det er fordi dere ikke har noen humor....

Skrevet

Er på Facebook flere ganger om dagen, men har aldri sett noen slik oppfordring, bortsett fra at et par av mine venner plutselig framstår med en tegneseriefigur som nytt profilbilde (helt uten noen forklaring).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...