Gå til innhold

Klarer ikke fortelle det til folk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å fortelle det famile og venner at jeg er gravid..

 

Fikk en datter når jeg var 16, gravid som 15åring.. Slet veldig med å fortelle det da (selfølgeli?) Var redd for hva folk skulle tro om meg..

 

Er idag 22år er forsatt sammen med BF.. er 12 uker på vei idag, da jeg hadde tenkt å fortelle det.. men klarer det ikke, har samme "angsten" som da jeg var 16, har jo ikke samme grunn til det.. har i dag hus, jobb og bra økonomi.. lever som en helt vanlig familie med barn! Men det er noe som stopper meg, reaksjonene fra da jeg var 16?? off.. aner ikke hvordan, jeg gleder jo meg over barnet, og vet jo at det ikke kommer til å bli som den gang, da var jeg et barn i forhold til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det, du tenker nok på reaksjonene du fikk da, og kanskje litt følelsen av å ikke bli sett på som voksen..

Men slapp av, kan du ikke drøye det litt da? Og begynne i det små, med en nær venninne el.l?

 

Gratulerer, så gøy!

 

Og utrolig, du er fortsatt sammen med barnefar fra du var 15 år..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å skulle komme med en slik nyhet, når man fikk kvasse reaksjoner på den samme nyheten når man var yngre, min historie er som din, ble gravid som 15 åring, og fødet 3 månder etter at jeg ble 16 år, jeg er 23 år, og gravid på ny. Må si jeg var redd for å fortelle det til familien og venner (samme barnefaren her også) Fortalte det ikke før jeg var nesten 5 månder på vei, men denne gangen ble det stor jubel og mye lykke rundt nyheten.

 

Ta den tiden du trenger, er ikke lett å meddele slikt, når man ble "sett ned på" sist man ga beskjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett ryggen, se folk i øynene og si det med et smil!

 

Du har jo klart et mesterstykke med den lille historien du forteller her!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert mange som har ventet lenge på en god nyhet om at barnet deres skal bli storesøster/bror snart :)

 

Kan ikke tenke meg noe annet enn at alle kommer til å bli glad for denne nyheten. Du har fått en sjangs til med å gjonnomføre dette på nytt, nå som voksen! Alt er annerledes nå, og du skal bare glede deg over at dere kan få et barn til :) Kanskje gi storesøster/ bror en genser der det står stores/b på, så slipper du selv fortelle det. Ingen kan da komme med negative kommentarer når barnet er tilstedet :)

 

Lykke til med å fortelle nyheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...