Gå til innhold

JEG ØNSKER MEG ... fittstim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politikerne i Norge ønsker at norske kvinner skal føde flere barn for å opprettholde fødselstallene i Norge.

MEN hvorfor skal

-politikrene legge ned små fødeavdelinger, der jeg føler meg sett og ivaretatt, for å sende meg til store sykehus med fødeavdelinger som er rene fødselsfabrikken...( inn på fødestua,... føde i full fart,.. så ut!!.)

- føden er jo så full, at jeg raskest mulig drar hjem for ikke å være til bry. (vi lå jo som sild i tønne på rommet..)

-politikerne våre ønsker å gi barnet mere tid med pappa`n sin (noe jeg syns er kjempeflott) men de stjele dermed uker fra meg og "min" mammaperm for å få gjennomført sine løfter...

- jeg føler jeg ikke får tatt meg igjen, før jeg må tilbake i jobb. ( jada jeg kan jo være hjemme å ta imot kontantstøtte på svimlende 3 500,- )

- politikerne ønsker STORE barnehager,.. ( der det er umulig å se og høre det enkelte barn...det å bli sett og hørt er viktig ikke bare for voksne, men også for barn.)

- barneskolene skal også være størst mulig, grendeskolene er for kostbare, da er det jo greit å heller sende barne 1 til 3 mil avsted med buss.( eller helst ennå lengre..)

- politikerne klager på at de nasjonale prøvene er så dårlige... da er det jo bra vi har disse "kloke" på stortinget inne i by`n, de har jo stadig nye reformer de kan dra igang,.. reform .. reform ..reform... jeg blir frustrert!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og i et litt større perspeltiv så er vi forbanna heldig som bor i et land der man har tilgang på sykehus, får betalt av staten for å være hjemme med våre barn, har skoletilbud til alle barn (både gutter OG jenter), har barnehager, barnetrygd og you name it.

Det er lov å syns at ting kan være bedre, men noen ganger bør man også stoppe litt opp og se på hva vi faktisk har og glede oss litt over det.

Skrevet

Helt enig, vi er alt for opptatt å få mer , at vi faktisk ikke ser hvor godt vi har det her i landet :) Er takknemlig hver dag jeg, for å ha vært en av av de få heldige her i verden som ble født akkuratt i dette land !!

Skrevet

Man bør vel ikke ta til takke med alt og gå rundt å være takknemlig for alt, selv om vi har det bedre her enn i mange andre land? Det er jo nettopp fordi vi kjemper for våre rettigheter at vi har mange av disse godene.

Og det er dessuten også ille at noen områder i et land som er så rikt som Norge ikke holder mål, f.eks kvaliteten på skolene i Norge er mye dårligere enn de fleste Europeiske land, da tenker jeg på det faglige nivået. Og eldre som må tisse i senga etter 8 for de ikke har personell til å hjelpe seg.

Nei, det kan være fint å klage litt, men samtidig bør man selvfølgelig være takknemlig for det som vi har.

Skrevet

Fordi når man er så navlebeskuende som HI tilsynelatende er der hun snakker om "jeg, meg og mitt" så er det greit å opplyse om at tingenes tilstand slett ikke er så ille og at vi alle, kanskje spesielt HI og hennes like, burde oftere stoppe opp og se litt på hva vi har

23:08

Skrevet

Har dere glemt at det er felleskassen (skatten VI betaler) vi får i permisjons"lønn"? Opparbeidet penger man får? Og at siden pappaen nå skal ha 10 uker så blir det tap der også for de fleste?

Jeg skjønner meg ikke på dere som sier at vi får og får og burde bare holde kjeft...Hvorfor? Jeg betaler svimlende 36% av lønnen min pr år til statskassen. Da skal man fanken meg få lov til å ytre hva man vil ha bedre her i landet!

Skrevet

henger meg på denne til anonym 23:24.

Skrevet

Vel, barnløse betaler også skatt. Så den argumentasjonen faller litt på sin egen urimelighet ettersom det er frivillig å få barn og da er det også naturlig at man bærer brorparten av den økonomiske tyngden selv.

(ps.36% er ikke svimlende summer når du tenker på hva du får igjen for det)

Skrevet

At barnløse velger å være barnløse, er ikke et argument nok. Noen må produsere barn her i Norge, for at noen skal overta.

36% av lønnen min er mye...for meg! Og med tanken på alt annet vi punger ut med til staten i tillegg (selvfølgelig veldig usynlig, sånn som merv.avg,moms, andre avgifter, alt som har med bil og vei å gjøre +++++) så er det et ganske dyrt land å bo i! Og å da velge å holde kjeft, istedenfor å ytre hva man vil ha bedre i dette landet, er jo bare dumskap.

Skrevet

Er så enig. Dere er en gjeng med sauer om dere virkelig mener at man bare får av staten, sånn uten videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...