ano`num *17.03.10* Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Åh som jeg savne en kald og mørk kjeller. Men i vårt nybygde hus finnes det ikke noe slikt. Ikke engang et kaldere rom Alternativet er kjøleskapet (hvor vi ikke har særlig med plass nå, og når selveste juledagene nærmer seg blir det vell proppfult uten julekaker i tillegg) loftet (gj.snitt minusgrader så forskjellen blir vell kanskje ikke såå stor) eller frysere som jo blir det mest praktiske med tanke på rekkevidde. Kan jeg fryse julemenn, pepperkake, krumkake og *hmm* hva annet var det jeg ønsket meg til jul da? Kransekake og lefse står også på listen - men det er jo null problems å fryse.....
* 5 om dagen * Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 de jeg vet som kan fryses er : kransekake og smultringer... de andre slagene har jeg ikke erfaring med, så da vil jeg ikke si du kan fryse de,også blir de ødelagt....
sørlandschips Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Nei det kan du ikke sa Wenche på god morgen norge.
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2010 Det var egentlig det jeg så for meg Kjedelig da.....
Gjest Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Tørre julekaker kan du oppbevare i tett boks i et mørkt rom. Ikke så veldig nøye om det er så veldig kaldt. Er det ikke kjøligere i en bod eller i yttergangen f.eks. ved en bi-inngang? Kranskekake og smultringer kan fryses. De andre du nevner kan du oppbevare som jeg skrev over.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Pepperkaker trenger du da ikke å fryse. Oppbevarer du de i en burk med tett lokk så holder de seg i måneder;)
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2010 Julekakene våre har hatt en tendens til blitt tørre omtrent over natta,så ha de muglet før vi har rukket å spise de opp. & vi er en kakeglad familie på 4 spisende ) Så det har liksom ikke manglet på spisinga akkurat..... Har ingen bod (uten vaskemaskin og tørketrommel) eller andre ubrukte rom som ikke blir oppvarmet heller. Hele huset vårt er (alt for) varmt! Det har mange negative sider, men jeg tror jeg heller foretrekker å bo her, enn et hus hvor det er vanskelig å holde varmen
weihnachtmarkblomstre Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Hva har du oppbevart julebaksten din i da? Jeg har hatt en metallboks med krumkaker stående oppå kjøkkenskapet i hele år jeg... sikkert det varmeste stedet i huset. Og de var like sprøe og gode nå da jeg skulle sjekke kakeboks beholdningen min og fant 3 etterlevninger :-) En del av poenget med den tørre julebaksten er vel at den skal være enkel å oppbevare leenge?... De gode gamle metallboksene funker som bare det. Ikke putte julebakst i tette plastbokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå