Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Jeg skal snart føde og er kjempedårlig med snørr og hoste. Vil jeg smitte babyen, eller er den blitt utsatt for sykdommen i magen og dermed immun????
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Barn er født med et naturlig styrket immunforsvar. I tillegg til at barnet blir ammet og får i seg nødvendige antistoffer via morsmelken. Tror ikke du skal være så bekymret for den lille. Likevel skal ikke fremmede som er steinforkjølet komme på besøk når babyen er liten, det er jo en fast regel.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Jeg skal ikke amme....vil han da bli smittet, selv om jeg er syk nå som han er i magen????
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Skulle nok tro at han har samme flora som deg, så tror ikke du skal bekymre deg for at du er forkjølet nå. Flaskebarn blir heller ikke noe mere syke enn de som bare får morsmelk. Da jeg fikk størstejenta, så ble samboeren min kjempeforkjøla etter ei uke. han fikk feber og vondt i leddene. Lå rett ut. Lillesnuppa ble litt tett i nesen etter et par dager, men ikke noe feber. Friske fullbårne barn er godt beskyttet fra naturens side. Som sagt er de godt beskyttet fram mot 1 års alder. Og ofte bryter mye sykdom ut da først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå