Gå til innhold

Graviditet og trening, lurer litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jogget mye i høst, 3-5 ganger i uka. Nå har jeg hatt tre uker uten noe særlig aktivitet pga forkjølelser og shabby form. Fikk positiv test på torsdag, og formne begynner å komme seg. Ville dere begynt med jogging igjen nå?

vet jo at om du trener når du blir gravid, så kan du fortsette, men kan jeg det etter denne pausen?

Er usikker og trenger ikke krasse eller irriterte svar, vil kun ha saklige svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vet jo at jeg ikke er syk, men er en som bekymrer meg altfor mye, og da kan det være greit å føle seg sikker :)

Og så tenkte jeg om den pausen gjorde at jeg ikke lenger kunne gasse på...

Skrevet

jeg vill prøvd meg fram, kroppen sier ifra hvis den ikke tåler det. Det er jo ikke uvanlig å bli slapp og sliten i begynnelsen av et svangerskap, mange som tar seg en pause eller roer litt ned, og heller kommer sterkere tilbake etter de første 3 mnd. Nå anbefaler de jo at vi trener som vanlig, bare vi lytter til kroppen:) Da gjør det du føler for, trening er jo bare sunt både for deg og beibien!

Skrevet

Takk for svar!! da skal jeg starte i morgen med nytt treningsmot :) Litt rolig jogging, og så tar jeg det derfra... Jeg er altfor god å lytte til kroppen, så det går nok bra da ja :)

Skrevet

gjør det, jeg trente gjennom hele svangerskapet, tok det bare litt rolig de to siste mnd og syns det var herlig! Kom fortere i form igjen etterpå også, og babyen var helt perfekt;) Tror faktisk all treningen har gjort at babyen har fått en god start, sterk i kropp og nakke og tidlig ute motorisk..velger å tro det er treninga si skyld;) Og hvis du er vant til å trene så er du var for kroppens signaler, jeg ble svimmel og fikk litt vondt i magen i begynnelsen, da kutta jeg ut med en gang. Presset meg aldri. Lykke til!

Skrevet

Hei! Så godt å høre! Tror jo også det er godt for babyen at mor er i form :) Har trent med litt pauser så og si bestandig, har jogget jevnt fra januar til juni, olitt sommerferie, og så påan igjen i september, til min lille pause nå. Så i kveld blir det en runde på tredemølla igjen og jeg gleder meg.

Tror nok jeg skal kjenne igjen "varslene" om jeg tar for hardt i.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...