Gå til innhold

Min gravide venninne;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare le litt. Jeg har to barn som har blitt store etterhvert, 5 og 8 år. Nå har en venninne av meg blitt gravid, hun er ca. tre måneder på vei, og det er herlig å se at hun vet så ufattelig mye mer om svangerskap og babyer enn jeg gjør:)

Jeg bare holder munn og ler litt for meg selv inni meg;) Er det flere med sånne venninner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vel alle sånne venninner ja..:) Herlig uvitende om hva som venter dem, selv om de tror de har full kontroll!:)

Skrevet

Har opplevd det omvendt. Da jeg gikk gravid fikk jeg høre:

- Om ALLE plagene jeg kom til å få - jeg fikk ingen svangerskapsplager

- At det var SÅÅÅ vondt å føde, om revner, om alle døgnene de lå i fødsel, osv osv - jeg fødte, uten smertestillende, på 4 timer og revnet ikke

- Om alle de søvnløse nettene jeg kom til å få - snuppa er 8mnd. og har så langt sovet gjennomssnittlig 7 timer hver natt (og er alenemor)

Kunne fortsatt i det uendelige og det virket som om de konkurrerte i å ha hatt det verst og å kmme med historier om hvor vanskelig, ille, slitsomt sov. det kom til å bli.

Jaja, sier jeg bare..... Det å ha mange barn gjør ingen verdensmester

Skrevet

men sånn tenker nok mange foreldre(altså våres foreldre) også. og jeg er sikker på at om man hadde fulgt alle rådene til sine foreldre/svigerforeldre kunne det gått galt. Forsking kommer med nye tips, råd og fakta hele tiden. Er ikke mange år man skal tilbake før man skulle kunne drikke ku melk når man var speebarn og lignende.

Men enig i at 5 og 8 år er lite;-) men det at man har hatt barn før gjør en ikke nødvendigvis hvis ekspert i forhold til hvordan det er nå...

Skrevet

Men hun kan jo faktisk ha studert det bedre enn deg da. Du har kun opplevd å være gravid to ganger og har din opplevelse, men svangerskap er jo så utrolig forskjellig, Kanskje hun har studert og lest om dette og lært seg mer enn deg???

Jeg har født tre ganger, men føler meg ikke som en bedreviter for det

Skrevet

Har en som er stikk motsatt. Har tre barn og hun tror jeg er et allvitende orakel. Bruker ganske mye energi på å forklare at alle er ulike osv, men hun vil helst ha alle detaljer, alle tanker osv fordi hun tydeligvis tror at hun vil oppleve det helt likt til meg. Faktisk ganske slitsomt, selv om det er smigrende også.

Skrevet

Hehe jeg er absolutt ingen bedreviter. Kommer heller ikke med råd med mindre hun spør om det. Men det gjør hun jo ikke, for hun vet jo alt allerede:-)

Jeg har heller ikke sagt noe negativt om henne, jeg syns det er skjønt:-)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...