Gå til innhold

ny facebook status angående vold mot barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere om har sett denne:

"Bytt ut profilbildet ditt med en tegneseriefigur fra din barndom og inviter vennene dine til å gjøre det samme. Frem til mandag 6. desember bør det bare være en invasjon av minner og ingen egne ansikter på facebook. Dette er en kampanje for å stoppe vold mot barn......."

bare jeg som synes det er litt tullete?hvordan stopper det vold mot barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åj se på denne da:

"ADVARSELTIL ALLE MED TEGNESERIE FIGURER!! Hørte du gruppen ber alle om å endre sitt eget profilbilde til sin favoritt tegneseriefigur er faktisk en gruppe pedofile. De gjør det fordi barna vil ta imot sine venneforespørsler raskere hvis de ser et tegneseriebilde. Det har ingenting å gjøre med støtte mot barnevold."

Skrevet

Du er tullete, selvfølgelig stopper ikke dette volden mot barn, men det gir saken oppmerksomhet! og det er viktig.

Skrevet

Brorparten av disse facebookstatuskampanjene er våsete, så også denne.

Skrevet

mulig det, men det er er bedre å prøve enn å ikke gjøre noe i det hele tatt

Skrevet

pedofiligruppe som står bak. Det er lettere for barn å akseptere nye venner på facebook om det er tegneseriefigurer på bilde.!!! Ikke bytt bilde. !!! Oppmerksomhet er bra, men gi ikke barna "gratis" til pedofile. Det er andre måter å rette oppmerksomheten på. (og jeg har vært utsatt for vold selv, så vet hvor vondt det, så dette handler ikke om at jeg ikke støtter at det blir oppmerksomhet rundt emnet.)

Skrevet

men barna får ikke flere pedofile "venner" av at vi andre skifter bilde da....

Skjønner ikke helt den sammenligningen.

Skrevet

jeg vet ikke helt. men pedofile som vil være venn med andre sender ut førespørsel, og på den måten om barna ikke helt kjenner navnet eller personen, legger kanskje lettere til en med tegneserie.

Jeg har hørt andre statuser som sier at pedofile står bak. Jeg velger å tro det, til det motsatte er bevist. Det er jo kommet opp i media at pedofile ofte står bak sånne grupper.

Men som sagt, jeg vet ikke. Men velger å tro det likevel.!

Skrevet

altså, facebook er ikke for barn, aldersgrensa er 13 år. Dessuten må da foreldrene passe på hvem så unge legger til som venner, man legger jo bare til de man kjenner, som by the way kan være pedofile for alt man vet. Ingen vits i å bli paranoid heller, koselig med disse bildene, og de pedofile har nok bedre vilkår på msn, sol, start, spray og hva de nå heter...

Skrevet

Vet du hva, det tror jeg ikke noe på. Jeg tror ikke det at en bråte folk skrive "vold mot barn er fy-fy, altså og giidameg for noen slemminger som driver med det" eller lignende statuser på facebook bidrar til noe som helst annet enn at de selv føler de har gjort en god gjerning. Men det er jo fint for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...