Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Jeg hørte før jeg fødte at noen sykehus er mer opptatt enn andre av å fokusere på å unngå revning gjennom grundig kursing av jordmødrene med tanke på å unngå revning. Jeg fødte på SØF, Fredrikstad, og fikk bare en knøttliten rift hvor det rakk med et par pyntesting. Har hørt at de er blant de beste på dette. Fikk en stor baby på over 4 kg med hodeomkrets 37 cm. Hvor fødte dere, og revnet dere mye?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 St.Olavs. Revnet ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Har født tre barn på SØF og revmet myye ale gangene.. Hodeomkets på alle barna var 39-40 cm (jada jeg vet de var store ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Revning har ikkje det noko med elastisiteten i huden? Korleis måler dei elastisiteten ?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Vet det er en studie på ahus som ser på sammenhengen strekkmerker-rifter.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 St.Olavs. Styrtfødsel og revnet til grad 3b.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Jeg vet ihvertfall at de på SØF har kurset jordmødrene etter en finsk metode som går ut på å "vri" barnet ut på en måte. Etter de begynte med kursingen har antall revninger gått ned. Dette vet jeg siden jeg har en god venninne som er jordmor ved SØF. Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 Haugesund, revna litt og sydde 3 sting på 2 plasser.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 Da må det vere i forbindelse med små barn og rolige fødsler.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 Ullevål. Revna ikke. Babyen hodeomkrets var 37 cm. Men det tok kjempelang tid å presse han ut og jordmor tøyde meg hele tiden mens han var på vei ut, samt at hun fokuserte mye på å få meg til å holde igjen når hodet kom ut av åpningen, altså puste han ut.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 Haukeland sykehus, tre fødsler. 1 MYE revning + klipping (1 time sying etter fødsel) 2 En dyp rift, men bare fire sting (riktig nok med "fiskesnøre tråd" som måtte klippes av) 3 tre, fire små sting
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #19 Skrevet 5. desember 2010 Ahus. Ikke et lite rift engang. Hørte en gang at det også har å gjøre med hvor fort ungen kommer ut. Noen steder (eller kanskje overalt nå?) er jordmødrene opptatte av å "holde igjen" barnet, slik at det ikke kommer ut for fort. Funka på meg i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #20 Skrevet 5. desember 2010 St.Olavs, revna innvendig og utvendig, aner ikke hvor mange sting.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #21 Skrevet 5. desember 2010 SUS, stavanger, en liten rift begge gangene, de bruker finske-grepet der. Vondt å ha hodet i åpningen og ikke få presse med en gang, men verd det;)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #22 Skrevet 5. desember 2010 Sykehuset Telemark: Igangsatt over 3 døgn før han kom ut, sydde 2 pyntesting. Barnet veide 3700g Haukeland: Normal fødsel som varte ca 12 timer, sydde 2-3 pyntesting da også. Barnet veide 4200g
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #23 Skrevet 5. desember 2010 Elverum, grad 3c. Hodet sto lenge, men fikk en barnepleier på magen som trykket han ut mens jeg presset fordi vi hadde holdt på i 4 timer... Men han kom visst ikke fort påstod de... Ble klippet også. Men skjønner ikke det med å sammenligne strekkmerker og rifter. Hadde ikke ett eneste strekkmerke jeg, men revna så det stod etter... Ikke tøyelig nok vev hos meg gitt. Var forresten 36 rundt hodet. Er ikke det ganske gjennomsnittlig da?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #24 Skrevet 5. desember 2010 Jeg fødte på sykehuset i Telemark(Skien). Fikk en baby på 4kg(som egentlig ikke har noe å si) og hodeomkrets på 39 cm(som har noe å si). Jeg revnet ingenting, sydde et pyntesting innvendig og hadde nesten ikke smerter etterpå. Var jo litt øm bak ved rompa, men var overrasket over hvor lite smerter jeg hadde. Jordmorstudenten som tok imot barnet mitt var veldig nøye med å gi meg beskjed om når jeg skulle trykke og når jeg ikke skulle trykke. Jeg hørte på henne og revnet ikke
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #25 Skrevet 5. desember 2010 Skremmende lik historie som min, Elverum her å... Jordmor dro og barnepleier oppå magen... vet ikke hvor mye jeg revna, men sydde i ca 20 min etterpå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå