Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Hva med å prøve koble av og bare ta ting som de kommer, vi har alle forskjellige fødsler! Kvinner har føda barn i mange hundre år, og det kommer vi nok til å fortsette med.. VI er bygget for å kunne føde dem, bære barnet i kroppen vår gjennom hele svangerksapet! Og ja det er vondt, men man ¨blir vant til smarten¨ for å si det på den måten! Og tenk på det, hvor sterk du er, siden en mann mest sansynlig hadde dødd av en fødsel..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde også dødd av en fødsel. For 100 år siden. Kroppen min er ikke laget for å føde, den er laget for å dø i fødsel. I fattige land er det å bli gravid og føde det farligste en kvinne i fertil alder kan gjøre. Heldige meg, som ble født i Norge - nå, og ikke for 100 år siden! Igjen, nok et utrolig naivt innlegg fra noen som ikke har satt seg inn i problemstillingen fødselsangst overhode. Jeg føler jeg gjentar dette til det kjedsommelige, men hovedårsakene til fødselsangst, og mors ønske om ks, er: 1) tidligere traumatisk fødsel 2) psykiske problemer 3) seksuelle overgrep Da lærte du kanskje noe nytt i dag også, HI? Det handler kanskje ikke så mye om å "bli vant til smerten", men om å bli møtt med forståelse og få riktig oppfølging og hjelp.
kokosyklus Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Både snuppa og jeg hadde mest sannsynlig gått med i min fødsel, så dette hovedinnlegget er det mest tullete jeg ar lest. Jeg kommer ALDRI til å føde på noen ABC klinikk eller fødestue, til tross for min positive innstilling til fødsel. Jeg holdt på å søke ABC sist, men takk og pris for at jeg valgte annerledes.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Helt enig med deg, 20:53. Jeg hadde heller ikke overlevd en fødsel for 100 år siden. Sansynligvis ikke for 60-70 år siden heller. Det er så provoserende og naivt av jenter som har hatt ukompliserte fødsler om å be andre som skal føde om å bare slappe av og ta ting som det kommer. Begge mine barn satt fast i fødselskanalen på 3 døgnet etter at vannet hadde gått. Jeg ble satt i gang 2 ganger begge gangene sif den riene ikke startet naturlig. Førstemann ble til slutt, etter dårlig fosterlyd tatt med sugekopp. Andre gangen ble det akutt keisersnitt med masse komplikasjoner. I ettertid har jordmødrene fortalt meg i samtaler etter begge fødslene at jeg kan være glad jeg lever i Norge i dag, hvis slike som meg hadde levd i et u-land eller for 100 år siden hadde både jeg og barnet mitt vært døde. Er du egentlig klar over hvor mange som døde i barselseng i Norge for ca 100 år siden? Jeg blir litt fristet til å si til folk som deg noe av det samme som du selv sier...: Dere som er redd for å lese og lære før dere uttaler dere: Kvinner har utdannet seg selv, tilegnet seg kunnskap og fordypet seg i aktuelle temaer før de uttaler seg i mange hundre år., og det kommer vi til å fortsette med. Vi er bygget for å lære, utvide horisonten vår og bære med oss kunnskap gjennom hele livet. Og ja, det er slitsomt og tidkrevende, men hjernen "blir vant" til å ta til seg kunnskap for å si det på den måten! Og tenk på det, hvor smart du faktisk kan virke på andre. Til og med menn klarer det...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Hvorfor svarer dere på disse innleggene???
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Tja, si det. Det er nok et desperat forsøk på å få disse naive damene til å kanskje forstå at livet ikke er sort/hvitt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Ja, det er nok det... Om ikke HI har innsikt nok til å (forsøke å) forstå, håper jeg kanskje at noen andre som leser får litt å tenke på? Men klart, egentlig burde jeg bare droppet det... *sukk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå