Gå til innhold

Dere som er redde for å føde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med å prøve koble av og bare ta ting som de kommer, vi har alle forskjellige fødsler!

Kvinner har føda barn i mange hundre år, og det kommer vi nok til å fortsette med.. VI er bygget for å kunne føde dem, bære barnet i kroppen vår gjennom hele svangerksapet! Og ja det er vondt, men man ¨blir vant til smarten¨ for å si det på den måten!

Og tenk på det, hvor sterk du er, siden en mann mest sansynlig hadde dødd av en fødsel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også dødd av en fødsel. For 100 år siden. Kroppen min er ikke laget for å føde, den er laget for å dø i fødsel. I fattige land er det å bli gravid og føde det farligste en kvinne i fertil alder kan gjøre.

Heldige meg, som ble født i Norge - nå, og ikke for 100 år siden!

Igjen, nok et utrolig naivt innlegg fra noen som ikke har satt seg inn i problemstillingen fødselsangst overhode. Jeg føler jeg gjentar dette til det kjedsommelige, men hovedårsakene til fødselsangst, og mors ønske om ks, er:

1) tidligere traumatisk fødsel

2) psykiske problemer

3) seksuelle overgrep

Da lærte du kanskje noe nytt i dag også, HI? Det handler kanskje ikke så mye om å "bli vant til smerten", men om å bli møtt med forståelse og få riktig oppfølging og hjelp.

Skrevet

Både snuppa og jeg hadde mest sannsynlig gått med i min fødsel, så dette hovedinnlegget er det mest tullete jeg ar lest.

Jeg kommer ALDRI til å føde på noen ABC klinikk eller fødestue, til tross for min positive innstilling til fødsel. Jeg holdt på å søke ABC sist, men takk og pris for at jeg valgte annerledes.

Skrevet

Helt enig med deg, 20:53.

Jeg hadde heller ikke overlevd en fødsel for 100 år siden. Sansynligvis ikke for 60-70 år siden heller.

Det er så provoserende og naivt av jenter som har hatt ukompliserte fødsler om å be andre som skal føde om å bare slappe av og ta ting som det kommer.

Begge mine barn satt fast i fødselskanalen på 3 døgnet etter at vannet hadde gått. Jeg ble satt i gang 2 ganger begge gangene sif

den riene ikke startet naturlig. Førstemann ble til slutt, etter dårlig fosterlyd tatt med sugekopp. Andre gangen ble det akutt keisersnitt med masse komplikasjoner. I ettertid har jordmødrene fortalt meg i samtaler etter begge fødslene at jeg kan være glad jeg lever i Norge i dag, hvis slike som meg hadde levd i et u-land eller for 100 år siden hadde både jeg og barnet mitt vært døde.

Er du egentlig klar over hvor mange som døde i barselseng i Norge for ca 100 år siden?

Jeg blir litt fristet til å si til folk som deg noe av det samme som du selv sier...:

Dere som er redd for å lese og lære før dere uttaler dere:

Kvinner har utdannet seg selv, tilegnet seg kunnskap og fordypet seg i aktuelle temaer før de uttaler seg i mange hundre år., og det kommer vi til å fortsette med. Vi er bygget for å lære, utvide horisonten vår og bære med oss kunnskap gjennom hele livet. Og ja, det er slitsomt og tidkrevende, men hjernen "blir vant" til å ta til seg kunnskap for å si det på den måten!

Og tenk på det, hvor smart du faktisk kan virke på andre. Til og med menn klarer det...

Skrevet

Hvorfor svarer dere på disse innleggene???

Skrevet

Tja, si det. Det er nok et desperat forsøk på å få disse naive damene til å kanskje forstå at livet ikke er sort/hvitt.

Skrevet

Ja, det er nok det... Om ikke HI har innsikt nok til å (forsøke å) forstå, håper jeg kanskje at noen andre som leser får litt å tenke på?

Men klart, egentlig burde jeg bare droppet det... *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...