ToillSjur Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Hvor kaldt ute er det før dere har barna inne ? Jeg har en sønn på 10 mnd.. litt usikker på hvor kaldt det kan være ute før jeg må holde han inne... syns det er så vanskelig da alle sier så forskjellig... noen sier jo ikke hvis det er -10 eller mer... Men holder dere barna hjemme fra bhg og sånne ting eller sier dere til de i bhg at h*n ikke kan være ute/sove ute da ?
3småtroll♥ Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Med ene snuppa vår som var veldig plaget med astma fra hun var 7 mnd, var vi påpasselige fra -5 grader. Hun var likevel i barnehagen uansett temperatur så passet jo de på om hun kunne ut eller ikke. Det syns jeg du kan forvente av barnehagen deres- hvis ikke kan du risikere å bruke mange sykt barn- dager uten at barnet faktisk er syk..
ToillSjur Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2010 Gutten vår er veldig surklete hele tiden. Får fast flutide på mårran og kveld og Ventoline etter behov. Syns det er vanskelig da alle sier forskjellig. Vurderer å prøve fysioterapi for å få vekk slimet han har.. har dere prøvd det ?
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Lurer på hvorfor ventoline bare brukes ved behov? Har fått beskjed fra legen om at ventoline skal tas 5 min før flutide for den åpner opp luftveiene slik at flutiden kommer lenger ned og virker bedre
meg & to små vampyrer Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 vi fikk først ventoline som skulle brukes før flutide. Og nå skal vi redusere og bare bruke ved behov... Aner ikke hvorfor.. Men til HI: vi merker det kjapt på vår jente, allerede ved 5 minus. I barnehagen lar de henne sove inne, siden hun sover i mange timer og det er så kaldt og alt. Men de kan godt la henne være ute litt, så lenge de passer på. Men de er ikke ute med de minste nå uansett da. Vi er ikke hjemme med mindre hun er syk. Litt surkling er ikke nok for å være hjemme, da ville vi alltid vært hjemme fra jobb..
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Ventoline kalles ofte anfalls medisin. Den virker bare "der og da" på en måte, mens Flutide virker i litt lengre tid. Jeg har ikke nøyaktig tall på det. Ventoline som tidligere nevnt åpner lungene og kan feks brukes 10 min før anstrengelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå