Gå til innhold

Ekkelt å benytte seg av sykt barn dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så ekkelt å være hjemme med sykt barn (ja, når jeg selv er syk også - men det har ikke blitt aktuelt ennå)

Føler meg som en dårlig arbeidstaker. Kanskje noe med at det bare er jeg som har små barn der jeg jobber, og at jeg bare har jobbet der et halvt år. Ungene har vært syke i nesten tre uker nå. Jeg har vært hjemme i en dag, mannen min i tre dager, og resten har svigermor og min mor passet. Får jo så dårlig samvittighet da også... svigermor og mamma er jo toppers, og barna er trygge på dem, men det er noe med at mamma (eller pappa) er best når en er syk.

Begge er fortsatt syke, og i morgen har jeg ikke pass, så jeg må være hjemme, og får helt vondt i magen fordi jeg føler meg som en dårlig arbeidstaker.

Er det flere som føler sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh, tar fri med god samvittighet jeg når jeg har syke barn. Har kun hatt en dag det siste året, så vet ikke hvordan det hadde vært om det var mer, men ingenting du kan gjøre med det, så ikke la det plage deg.

Skrevet

Jeg føler også på det selv om mannen min og jeg deler på dagene og lirker til så godt vi kan;)

Nå har vi 3 barn da så det blir fort noen dager i løpet av et år.

Men jeg syns det er værre å ringe å si at JEG er syk!

Føler at jeg møter mer forståelse når jeg har syke barn enn at jeg selv er syk...

Skrevet

Nei,jeg føler det ikke sånn.

Er selvfølgelig ikke noe stas å være hjemme med sykt barn,men er de syke,så er de syke.Er ikke noe¨å få gjort med det:)

Så lenge mor og far tar hver sin del,sånn at den ene ikke må være hjemme hver gang,ser jeg ikke noe problem i det.(og da mener jeg ikke alenemødre).

Har selv heldigvis en veldig grei sjef,som alltid sier familien kommer først,deretter jobben,så har aldri hatt noen dårlig følelse ang dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...