Gå til innhold

Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to keisersnitt bak meg. Det første pga. svangerskapsforgiftning og at dem ikke klarte å sette i gang fødselen. Det andre pga. at det oppsto komplikasjoner under fødselen.

Har lyst på et barn til men har helt noia for fødsel på vanlig måte pga. det som skjedde sist.

Kan man få keisersnitt om man ber pent om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke få keisersnitt bare fordi man ber pent om det, det må ligge en medisinsk grunn der.

Men om du har hatt to snitt fra før er det vanlig å få snitt med tredje også, av fare for at en fødsel og rier skal få det gamle arret i livmoren til å sprekke. På sykehuset her i byen er det ingen som får prøve føde naturlig etter to snitt, de må ha snitt igjen og da anbefales de å sterilisere seg. Det er få kvinner som har en livmor som tåler et fjerde svangerskap uten at arret etter tre snitt revner på slutten.

Skrevet

det anses som veldig risikabelt å føde etter 2 snitt så neste blir nok planlagt snitt uansett:)

Skrevet

Sjeldent at de lar en føde etter to keisersnitt så det blir nok snitt neste gang også..

Har ei venninne som nettopp ble nektet vanlig fødsel pga dette..

Noe med at livmoren kan sprekke eller noe slikt..

Skrevet

Etter 2 ks får du mest sannsynligvis ikke føde vaginalt, med mindre du absolut vil. Tror ikke legene ville vært så begeistrert da.

Skrevet

Snakket med gynekologen min om det forrige uke, og hun sa at det blir automatisk keisersnitt, hvis man har 2 keisersnitt bak seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...