Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Tenker ikke kjøpesentrene på at de ansatte har familier som gjerne også trenger litt fri! Dumt spørsmål, for dette handler jo kun om penger! I tillegg til søndagsåpent så fikk jeg nå vite at de skal ha utvidet åpningstid de siste par ukene! Flott at folk får handlet det de skal og det avlaster sikkert mye stress i julestria å kunne bruke søndag/kveld, men hva med oss andre?! Pga sykdom så MÅ mannen stille opp, så må mer eller mindre jobbe hver dag/kveld hele desember.. Slik var det i fjor også..! Han får nesten ikke sett barna, og med to tette så kan dere tenke dere åssen det ser ut her hos oss for tiden! Skal heldigvis reise bort i julen så forlater alt som det er, og håper vi får kjøpt noen gaver i tide... Føler meg som en robot på autopilot og håper bare tiden går fort!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Han får få seg en annen jobb da. Eventuellt utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Han viste vel om åpningstidene da han valgte yrke. Det blir som å være sykepleier og klage over turnus. Jeg elsker søndagsåpent og skulle ønske de hadde det året rundt. Har selv jobbet mange år i handelsstanden tidligere, og så ikke problemet da heller.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Det burde ikke komme som noen overraskelse at han må jobbe mer i desember.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Uff, må de stakkars ansatte i kjøpesenter o.l jobbe ubekvemme arbeidstider.... Ja, det er jo ingen arbeidsgrupper som jobber til alle døgnet timer, året rundt... La oss stenge de arbeidsplassene det er behov for døgnbemanning slik at de stakkars arbeiderne (les sykepleier, leger, politi, brannvesen o..l) får være hjemme med familien!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Butikkansatte i Norge aner ikke hvor heldige de er. De fleste land har søndagsåpent hele året, mange steder er det også døgnåpent i ukedagene.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Åhh herregud for et S U T R E - innlegg!! Grow up, HI!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Ser det ikke ut pga to tette? Kan vel ikke være så ille? Har to tette jeg og, tvillinger på 1 år og et større søsken.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Jeg syns det er super med søndags åpent. Jeg syns også det er bra at butikker er åpne seint. Ja, så er det noen som må jobbe men siden jeg selv er sykepleier og jobber 3 delt turnus og flere røde dager ( julaften kveld sist år) så syns jeg ikke synd på de som må jobbe. Bytt jobb hvis ikke du vil jobbe så mye i desember.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 men hva med oss andre Det håper jeg rørleggervakta svarer deg neste gang du ringer fordi kloakken har gått klokka tre på julaften. Det håper jeg legen svarer deg utenfor kjernetiden kl. 7 til 15. Det håper jeg tannlegevakta svarer deg den natta du ringr med tannverk fra hell. Det håper jeg politiet svarer deg når du ringer en kveld fordi du har hatt innbrudd. Hvis alle skulle vært like hjerneskadde og egosentrert som HI hadde faktisk halve Norge "gått i stå" hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Tusen takk for støtten! Er så sliten og lei, og vi har vudert om han skal slutte flere ganger, men det går jo greit vanligvis i året..! Og ikke alle som bare kan velge og vrake, det kan finnes mange grunner til det, så spar meg for kjepphøye "få deg en utdannelse"! Syns også at det er annerledes med leger, politi, brannvesen etc. som har bemanning til å dekke døgnbemanningen, og får dermed fri senere/andre dager, men her tilføyer de flere dager og timer med ekstra jobb som må dekkes av de få som er å ta av.. Og døgnbemanning må man jo ha, men ingen som har dødd av at kjøpesenteret stenger til normalt tid eller ikke har søndagsåpent.. I studietiden min jobbet jeg selv i butikk, og da gikk vi faktisk alltid i tap på ekstra åpent - også i desember! HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har jobbet i butikk og desember var en grusom måned. På dagtid var jeg på skole og hver kveld måtte jeg jobbe (hadde to faste dager i uka + annenhver lørdag, men i desember måtte alle deltidsansatte jobbe hver dag). På grunn av skolen og eksamen og den slags som man også har i desember, så er det ikke rart at jeg grøsser når jeg ser tilbake på den tiden. Aldri mer butikkjobb på denne jenta, nei! (Og dere surmaga kjerringer som svarte HI her har åpenbart aldri jobbet i butikk i desember måned. Det kan ikke sammenlignes med turnusarbeid. Det er mye, mye verre. Jeg har jobbet med begge deler!)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 Har også jobbet i butikk i mange år (sluttet for 2 år siden), men har da alltid hatt 37,5 t uke + 1-2 lørdager i mnd. Så med lang åpningstid i desember hadde vi enten 1. eller 2. skift... Skulle jeg noe spesielt, så går det faktisk an å takke nei. Så med andre ord; lengre åpningstider, skal i praksis bety flere ansatte.. (julehjelp etc...). Ellers så er jeg prinsipielt imot søndagsåpne butikker... Det burde være mer enn nok tid ellers til å få kjøpt det man trenger, uten problemer...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Er ikke alle som ansetter nok folk dessverre, og når de samtidig tvinger en til å jobbe mye mer enn normalt så skjønner jeg folk blir frustrert. Og ja, man kan bli tvunget i butikkyrket selv om det selvsagt ikke er slik på papiret.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 Så lite støtte du fikk da HI! Må da kunne gå an å klage littegrann inneimellom. Jeg forstår hva du mener i hvertfall HI, har selv jobbet i butikk og vet hva det vil si å jobbe søndagsåpent, er ikke alltid like kjekt... Og skjønner også utifra svarene du fikk her inne at butikkyrket ikke er noe ordentlig yrke, for da er man ikke høyt utdannet eller velstående nok, men hvis man snur på flisa, så lurer jeg på hva en skulle gjort uten disse personene som velger å jobbe i butikk? Tror nok ikke det hadde vært noe særlig aktuelt nei.. Kanskje ikke det beste yrket i forhold til arbeidstid og lønn, men er faktisk de som tjener usedvanlig godt og har greie arbeidstider selvom.. eller så er det mange folk som trives i jobben sin, og verdsetter det framfor et mer velstående og bedre betalt yrke... Skjønner ikke at folk kan være så nedlatende! Dere dømmer alt for fort!!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 Har nok jobbet både i butikk med høyt trykk i desember måned og som turnusarbeider. Og det er helt klart ikke mer belastende å arbeide i butikk!
Tante Blås Squaw Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 Du får heller tenke på alle tilleggene han får, da ;o)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 Skjønner det er slitsomt men det er jo endel av det å ta slikt arbeid. Om det skal gjøres spesielle avtaler er det lurt å ta dette opp når en søker jobben.
Gjest Supperådet Skrevet 5. desember 2010 #19 Skrevet 5. desember 2010 Jeg skjønner deg godt og syns det er helt unødvendig at butikkene skal ha søndagsåpent. Jula skal handle om andre ting enn å løpe i butikker. Jeg eeeelsker å shoppe, men av prinsipp handler jeg ikke søndager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå