Lovemelikeyoudo Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Hvor mye er frakten på (selfølgelig alt etter vekten på pakken, men sånn ca? ) Hvor lang er leveringstiden? Lønner det seg å bestille flere ganger pga moms og toll for kjøp over kr 200?
Gjest mphs Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Det må du sjekke ut på den gitte annonse før du legger inn bud. Frakten varierer veldig alt etter hvilket land du kjøper fra.
*gurimallaika* Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Vet ikke hvor mye erfaring du har med Ebay, så jeg prøver å ta det så grundig jeg kan. Har du opprettet profil? Da vil det som oftest komme opp pris på frakt under prisen på varen. Det står også på høyre side 'Ships to: Worldwide', men selv det er ingen garanti på at de sender til Norge. Klikk på 'Shipping and payment' for å være sikker. Noen ganger står det at man må kontakte selger for å få et prisoverslag. Jeg har kjøpt t-skjorter andre små plagg til ungene og da har har portoen ligget mellom $ 6,99 og $ 9,99. Leveringdtiden varierer. Noen har tilbud om å sende express, men da koster det også derettet. Andre sender kun 'Economic'. Min erfaring er at 'Standard Int. Shipping' tar fra 7 til 10 dager. Et par dager lengere enn om du skulle ha sendt fra Norge. Hvis frakten kun koster opp til $ 16,- (ca.100,-) vil det lønne seg å bestille i to omganger når det kommer på mer enn 200,-. Fortollingsgebyret er på 106,- + mva., men dette vet du jo. VÆR FORSIKTIG!
*gurimallaika* Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 VÆR FORSIKTIG! Det er lett å la seg rive med og kjøpe mer enn det man egentlig trenger. Hilsen ei som bare skulle kjøpe 1 julkjole til frøkna, men endte opp med 5 t-skjorter og 2 kjoler til henne, 1 t-skjorte til guttungen, lue til hver av dem, 3 stk boxershorts til gubben (julegave), sminke som skal gis bort i julegave og 1 animert Kaptein Sabeltann dvd på engelsk også julegave.
*gurimallaika* Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Glemte 12 stk håndlagete Hello Kitty hårklyper. Det var 2 par for $ 2,99 og 'Free shipping'. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå