Gå til innhold

Spm om Nav og permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det er å begynne å jobbe to dager før permisjonen egentlig er ferdig?

Er ferdig med permisjonen min i morgen(06.desember), så kan begynne å jobbe igjen på tirsdag.

MEN, jeg har fått ny jobb og de ønsker at jeg begynner å jobbe i morgen.. hvordan er det? Det er jo bare en dag for tidlig...

Noen som vet om jeg må søke NAV for å kunne starte tidligere i jobb når det bare er snakk om en dag? Får jo uansett ikke gjort det,når de vil jeg skal starte kl 09 på jobb i morgen og NAV ikke åpner før 09!

Kan jeg ikke bare ringe NAV å si at jeg begynner i ny jobb og for å få jobben er jeg nødt til å starte å jobbe med en gang.

Noen som vet hva jeg kan og ikke kan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjon er frivillig.

Bare gi beskjed at du jobbet en dag før slik at du ikke skal ha betalt permisjon for denne dagen.

Skrevet

Du kan gjøre akkurat som du vil, det er bare ikke lov å motta lønn fra nav for samme dag du mottar lønn fra arbeidsgiver..

Så lenge du gir beskjed til nav om at du skal trekkes den dagen i lønn fra dem er det ikke noe problem.

Skrevet

flott! var litt "redd" for at jeg måtte søke om å få begynne tidligere. man må jo søke om så mye rart :)

Men da ringer jeg bare NAV i morgen. Takk:)

Skrevet

Da har du vel egentlig 2 dager permisjon tilgode som du fritt kan ta ut innen barnet ditt fyller 3 år? Søk om å utsette disse to dagene, kan jo komme godt med ved en senere anledning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...