Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 En kompis av mannen min fortalte at han skal bli pappa for noen mnd siden, planen var at mannen og han skulle ut og ta en pils. Men så sier han at han ikke kan drikke alkohol når damen er gravid så det blir bare saft på ham...Og hun var bare 3 mnd på vei.. Hvorfor? Er jo ikke han som er gravid. Og hvorfor bestemmer noen damer at mannen ikke får drikke alkohol så lenge hun er gravid? Hvis det var mannen som var gravid så hadde det altså ikke vært lov for damene å ta et glass vin? synes det er å gå litt for langt..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 "mann forbud mot alkohol under graviditeten" goddag mann økseskaft
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Kameraten min valgte å ikke drikke under konas graviditeter. Han ville være der for henne,og være tilgjengelig om noe skulle skje. Min mann gav seg selv alkoholforbud siste mnd før termin, og jeg følte meg absolutt prioritert og ivaretatt hele graviditeten. Ikke at han drikker verken mye eller ofte,men et par øl på lørdagskvelden plager ikke meg:-) Dette tror jeg varierer fra par til par,og er ikke noe vi andre bør synse og mene så mye om:-)
3 nøtter til Askepott Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Kan jo være at hun som er gravid og mannen har blitt enige om dette før hun ble gravid. Kan skjønne damen også, er ikke så jævla kjekt å gå gravid i 9 mnd å ikke få lov til noe, mens mannen kan ture på som før. Her i huset drikker mannen, men det er betraktilig mindre nå enn før, da kunne det bli både fredag og lørdag.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har ikke noe imot at menn velger å ikke drikke alkohol, men det er dessverre noen damer som nekter menn å ta et par pils. Men det er helt forståelig på slutten av graviditeten for man vet jo aldri når man skal føde, men ikke så tidlig i graviditeten. Mannen min drikker veldig sjeldent, kanskje et par pils annenhver mnd. Det har ingen betydning, men jeg skjønner ikke på damer som nekter menn å innta alkohol, selv i små mengder. Kanskje det er fordi noen damer føler at det er urettferdig at de ikke kan drikke alkohol mens mannen kan gjøre hva han vil... HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Det er jo mange her inne som presterer å skrive "vi er gravide", da er det jo bare logisk at begge gravide må stå over alkoholen. Patetisk.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Jeg synes bare det er hyggelig at han evt har tatt dette valget. Dere snakker om damer som legger ned forbud. Tror dere ikke mennene er istand til å ta dette valget selv eller? Og er det så forbanna viktig med denne alkoholen? Skulle tro det var liv og død. Tror det er veldig forskjellig hvor viktig det er for folk altså.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Det er så absolutt helt greit hvis mannen velger dette selv.. Men det fins noen som ikke får lov av damen sin. Alt er jo mulig, dere ser jo det nok her på DIB.. Mange paranoide damer.. Tror det er bare jeg som er litt rar, mannen min drikker jo sjeldent at jeg tenker at det ikke er noe problem når han tar et par pils. Hadde kanskje vært noe annet hvis han drakk hele tiden. Vet ikke jeg... HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Tror du ikke det er lettere for han å skylde på damen enn å innrømme ovenfor sin venn at han er en myk mann som vil kutte ut alkohol i ventetiden på sitt barn?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 Synes ikke de trenger dra på de verste fyllekulene når dama er på tjukken kanskje..men et par øl er da greit? Med unntak av siste tre ukene før termin, da bør det gå i Munkholm, i høyden en lettøl
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Mannen min tok sin siste øl i helgen....jeg har termin om 4 uker
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Da jeg var gravid, så syntes jeg det var så innmari kjipt! Kunne ikke fordra å være gravid, så da fikk mannen bare følge samme regler som jeg selv måtte! Om han ikke ville at jeg skulle røyke eller drikke, så kunne ikke han heller det! (svangerskapsdepressjon)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 "Om han ikke ville at jeg skulle røyke eller drikke...." Du klarte altså ikke å tenke selv at det å røyke og drikke ikke er så smart når man er gravid? Godt at din mann klarte å tenke for deg!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Selvfølgelig kunne jeg tenke meg til det, men jeg ønsket å ta abort! og det ville ikke mannen, så han presterte å fortelle alle det med en gang vi fant ut at jeg var gravid, så da kunne jo ikke jeg ta abort uten at alle rundt oss fikk vite det
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 Så derfor ville du straffe barnet med å røyke og drikke? Du er en enkel sjel, du stakkars 16:18
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 Både ved forrige graviditet og ved denne har jeg og mannen min en avtale om at han skal kutte ned på festingen siden vi er 2 om dette barnet og det blir urettferdig om den ene skal forandre hele livet sitt mens den andre skal leve som normalt og ikke ta hensyn. Han får dra på julebordet sitt og noen lønningspilser og ellers holder han seg unna alkoholen. Nå skal det sies at han ikke tar seg ett par øl og stopper der, han holder på helt til han ruller inn ytterdøra og jeg syns egentlig det er veldig ubehagelig hele greia. Hadde han vært en av de som tar seg to øl på den lokale puben hadde det kanskje vært litt anderledes.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 Tja... I blant annet Svangerskapsboken, denne alle svangres bibel som vi liker å følge til punkt og prikke, så står det jo at det er bare fint om mannen kutter ned på både røyk og alkohol, i sympati med, og til støtte for, moren til sitt barn. Ser ikke helt problemet med det. For mange kvinner så er det faktisk tungt å skulle si nei til alkohol i ni måneder, så hvis det kan være en støtte for henne at mannen også ikke drikker, hvorfor skal han drikke da? Ser virkelig ikke problemet. Vi damer får jo høre at "det bør jo ikke være noe problem å ligge unna røyk og alkohol i ni måneder!". Hvorfor skal det være mer vanskelig for mannen? Det er tross alt kvinnen som tar den aller, aller største byrden med å bære frem barnet, aå å si nei til alkohol denne korte tiden burde ikke være så utrolig stort offer hvis det er viktig for kvinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå