Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Pusser bare kveld (hun er 7 måneder)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Ikke forløpig nei. Han er 2 år og det er kav nok å få det til på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Vet ikke om den seansen med grining, sprelling og meg som holder fast og tvinger opp munnen skal kalles tannpuss, men vi prøver morgen og kveld. Han er 15 mndr. Og tro meg, jeg har forsøkt mye for å få dette hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 i alle dager!! hvorfor? man lærer da at man skal pusse morgen og kveld
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 for si det slik så er mine barns tenner like viktige som våre ,og vi pusser morgen og kveld...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 What?? Pusser dere ikke tennene til barna deres morgen og kveld?? Er jo veldig viktig jo. Det er snakk om rutiner,begynn å pusse tennene når første tann er kommet så er det ikke noe problem å pusse morgen og kveld.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Kveld alltid, morgen noen ganger hvis husker/rekker det... Hun er 4.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 He he, det stemmer ikke for min. Hyling hver dag, minus de tre første dagene da alt var spennende. Hylt nesten hver gang i 7 mnd. Morgen OG kveld, vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #11 Skrevet 5. desember 2010 Pusser tenner bare kvelden. De er 2 og 8. Han eldste skal begynne å pusse om morgenen fra nyåret Det fordi at nå skal han kunne gjøre dette selv. Om kvelden sjekker vi og går over.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Pusser morgen og kveld på 4åringen her huset. Men ikke alltid morgen i helgene, men han har lært at vi kan pusse tenner ellers i døgnet også. F.eks droppe på morran, om vi er hjemme og skal ut en tur i 2 tiden, eller bort... Da kan vi pusse da Men kveld pusses alltid
kitty litter Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 hehe..dette har vært diskutert før og jeg ble rett og slett sjokkert når folk sa det var "vanlig" å bare pusse en gang om dagen.. Ei sa til og med at tannlegen hadde sagt at det hold å pusse de ordentlig en gang om dagen.. Her pusses det hver morgen og kveld og slik skal det fortsette. Skjønner ikke at noen ønsker å slurve med noe så viktig som tannpuss...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Vi pusser tenne på gutten vår morgen og kveld. Han er 10 mnd og haaaater å pusse tenner. Gråter, sparker og roper, mens jeg synger "puss, puss, så får du en suss" for harde livet.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 vi busser morgen og kveld, det er noen morninger vi ikke rekker det men somregeler er det morgen og kveld.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 Fra første tann kom opp har vi pusset morgen og kveld. Gode vaner skal tidlig læres....
Cat.68 Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 Vi pusser hver morgen og kveld på vår 5 åring, nå siste året har hun dessuten fått begynne å prøve seg selv. Så nå pusser hun selv på morgenen og så pusser hun først selv på kveld og vi pusser over etterpå. Men faktisk så trur jeg det stemmer at tannlegene kan si at det holder med nøye tannpuss 1 gang i døgnet , fordi det vet jeg fler som fått samme beskjed fra tannleger. Selv har jeg aldrig spurt fordi denne rutinen fungerer for oss, og ahr derfor aldrig vært noe tema.
kitty litter Skrevet 5. desember 2010 #18 Skrevet 5. desember 2010 http://www.tannlege-engemoen.no/info.asp?sid=47&sid1=52 Her anbefales det å pusse to ganger om dagen av en tannlege..dette for blant annet å tilføre tilstrekkelig med flour...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #19 Skrevet 5. desember 2010 13.35, du beskriver det samme som hos oss "puss puss" med litt anstengt blid stemme..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #20 Skrevet 5. desember 2010 Jenta mi på 9 pusser morgen og kveld. 2 åringen pusser vi tennene til hver kveld og hun får pusse selv på morgenen sammen med storesøster. Begge får fluortablett og eldstemann bruker tanntråd hver kveld. Pappaen min er tannlege og han og alle kollegaene/vennene hans er enige om at det er mye viktigere å spise flourtabletter og bruke tanntråd enn å pusse tennene på morgenen. Han sier at det er mest viktig i forhold til frisk pust, ikke for å forebygge hull. Hull i tennene kommer stort sett fordi man ikke er flinke nok med tanntråd og fluor. Voksne som ikke tar fluortabletter bør skylle tennene med fluor.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #21 Skrevet 5. desember 2010 15:28 her: Jeg mente å si at også han mener at det holder å kun pusse på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #22 Skrevet 5. desember 2010 Det kommer vel ann på tennene, vet om de som får lett hull, men her har vi pusset på kvelden t hele barndommen og jeg har aldri hatt hull, heller ikke brødrene mine, heller ikke mannen min! I tillegg har vi spist flux på kvelden og spes. yngste broren min har fått tennene ødelagt av fluor (såkalt fluorflekker som er hvite flekker på tennene som aldri går bort). Så her pusser vi om kvelden, og heller en gang skikkelig pussig enn 2 ganger dårlig puss! Flux en gang i blant når han spør selv i forb. med leggingen..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #23 Skrevet 5. desember 2010 vil tørre å påstå at de som ikke gjør det morgen og kveld rett og slett ikke gidder...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #24 Skrevet 5. desember 2010 jeg pusser aldri tennene til min gutt på 2 år. fordi det er melketenner og de blir byttet ut uansett (kødder, pusser morgen og kveld. viktig å automatisere dette slik at de får det inn i blodet )
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #25 Skrevet 5. desember 2010 Ungene våre på 2 og 4 år pusser morgen og kveld. De pusser selv på morgenen, og vi pusser for dem på kvelden. Har hatt perioder hvor vi har måttet holde dem fast med makt for å få pusset tennene, men de har skjønt at de ikke har noe valg og har gitt opp kampen. Jeg spurte tannlegen om hva vi skulle gjøre, ang å fysisk holde dem på plass, og fikk beskjed at vi bare måtte gjennomføre det. De kan ikke skrike seg til å slippe og pusse.. "dagens kritikk".. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå