Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har endret navnet mitt - og har i den forbindelse fått beskjed om å sende en "attesteret kopi av attesten" til diverse plasser. Hva betyr det ? Kan jeg bare scanne den selv og sende den til de som trenger den ?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Jeg tror jeg fant det ut. Det betyr bekreftet ? At den offentlige organisasjonen bekrefter at det er en ekte kopi ? HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Det betyr at noen må vitne og sign. på at det er riktig kopi. Det kan du gjøre feks. på politihuset/lensmannskontoret, i banken, på postkontoret etc. Da kopierer den ansatte og stempler med "rett kopi" og signerer med dato.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 At en kopi er attestert vil si at noen har sett på attesten og kopien og skriver under på at kopien er 100% lik attesten.. Så nei, du kan ikke bare scanne den selv og sende den....
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 OK - takk for svar. Det var ikke så enkelt som jeg hadde sett for meg da Vet dere om det koster noe å få de attestert ? Er det noen andre her som har endret navn ? Hvem må jeg isåfall huske å si fra til? HI
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har endret navn og sa ikke fra til noen. Det oppdaterte seg etterhvert og jeg gadd ikke gjøre noe stort arbeid for å melde fra (sendte en epost til banken og bokklubben. det var alt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå