Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 jeg triller tur hver dag med snuppa(så lenge været er ok selvfølgelig...går ikke i 15 minus og snø som daler ned).. Det jeg ikke skjønner er de som ikke går ut med barnet(tenker ikke på dere med bekkenløsning o.l), men andre friske som bare er for late(som til og med innrømmer det selv)for å gå tur med barnet.. barnet trenger frisk luft!det er ikke hver dag jeg har lyst å gå tur, men jeg gjør det, frisk luft i lungene:)da sover dem bedre også
Gjest Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Man får frisk luft ved å åpne vinduet også ... når barnet er en liten baby har nok trilleturen mest å si for mors helse
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 det gjør barnet sikkert også, men jeg fikk høre av helsesøster at man ikke burde ha vinduet oppe pga trekk når barnet er tilstede, heller lufte masse ut når barnet sover og er i en annen etasje/rom o.l trilletur mest for moren?det tror jeg er like viktig for barnet, får jo masse frisk luft i vogna:)
Gjest Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Joda, men når snøfonnene er høye og det er et slit å dytte vogna synes jeg ikke mødre skal ha dårlig samvittighet for å heller lufte godt enn å trave gatelangs. Helsesøstra mi sa det var viktig for mors helse at man gikk tur når det var føre og vær til det. Det hjelper mot depresjoner og sånt som jo mange nybakte mødre får. Og så presiserte hun at "kulde ikke er farlig for babyer". Ikke et ord om at det er viktig for barnets helse at man triler
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 ja det skjønner jeg, når man ikke kommer seg frem med vogn:) hehe man hører forskjellig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå