Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Hvor er det best å bo når man har barn? Skader ikke om det er et lite stykke bort fra byen, men må tas i betrakning at jeg blir å pendle til vika hver dag. Kunne godt tenkt meg simensbråten og området rundt ekebergsletta.. Noen som bor der? Tips til andre fine steder med natur i nærhet? Vil forresten ikke bo i blokk, rekkehus går greit:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Det er et veldig fint område å bo med barn! Tror jeg ville valgt det selv om jeg skulle flytte i Oslo og hadde råd.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Ekeberg er fint. Abildsø passer nok også bra for deg. Det er østkantens vestkant. 70 bussen går direkte til Vika. Må være perfekt for deg.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har bodd litt rundt omkring og har endt opp på skøyen/frogner. Tror ikke du finner bedre sted enn dette, bor 5 min fra frognerparken, turmuligheter i skog 10 min unna samtidig som det tar 15 min med buss/trikk til sentrum
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Takker for svar alle sammen! Jeg bor i Ekeberg nå og trives godt, men kunne tenkt meg å flytte høyere opp:) Er så nær byen her.. Lambertseter virker jo veldig fint da synes jeg også!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Det kommer an på hva dere har råd til,og hvor nært du vil være jobb, barnehage, skole, butikk.... Om du vil kjøre kollektivt eller bruke bil til jobb, spasere m.m Skal du kjøre bil og jobbe i Vika hadde jeg ikke bosatt meg på Ekeberg og andre steder på den sida av byen, da kan du regne med å stå lenge i kø. Slemdal, Skøyen, Smestad er nært ift Vika, og utover mot Bærum og Asker er det mange fine steder, men da må du kjøre i kø eller bo slik at du lett kan ta toget eller bussen. (evt kjøpe EL-bil)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå