Gå til innhold

Kjenner jeg blir irritert på de som klager over og ikke ha blitt gravide etter 2 pp'er..


monca*84*j12

Anbefalte innlegg

Er utrolig mange der ute som klager over at de aaaldri blir gravide.. Og så går de ut og kjøper eggløsningstester, bidronninggele, vitaminer til flerfoldige hundre kr. Så åpner de en profil på fertility friend, og begynner og tempe... Mange av dem har ikke prøvd mer en 2-4 pp'er...

Jeg SKJØNNER at man helst skulle blitt gravide i GÅR... Tru du meg, jeg skjønner.. Men hva skjer med magien av og lage barn når man stresser helt fra start? Tenk om de ender opp som meg, og prøve å få barn i 3 år.... Kjenner jeg blir vedmodig og irritert på alle de som trur at det er lurt og tulle for mye med kroppen på et tidlig stadium.. Oi så tøfft de skal få det om de innser at pergo, puregon, ivf etc er eneste utvei...

Håper ikke noen av de som stresser tidlig havner i min situasjon, da skal de få det tøfft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg!! Det er en kjent sak at det gjerne tar litt tid før rester etter p-piller o.l forsvinner ut fra kroppen, og man faktisk kan bli gravid.. Man bør rekne mange pp før man kontakter lege eller begynner med ting du nevner, så det er bare å være tolmodig. For min del gikk det mye raskere enn forventet, da det gikk på andre prøveperiode (MEN det skal nevnes at vi hadde "opphold" to måneder mellom de to pp, fordi det hadde passet dårlig å bli gravide da). Jeg har litt trua på at jeg ble gravid så fort fordi jeg var helt avslappet til hele situasjonen, da jeg var innstilt på at det skulle mange måneder med prøving til. Stress funker sjelden!! Men kjenner folk som sliter/har slitt over lange perioder, slik som deg, og det er sååå vondt!!!! Lykke til videre monca*84*ønsker :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå frustrasjonen, og ser det godt fra din side :)

Men nå er jeg i tidlig prøving selv, og har egentlig ikke stressa så mye med dette enda.. Men jeg tror faktisk mest det er den redselen for å ikke bli gravid, eller at det skal ta så lang tid er det som stresser. Ikke det at man ikke "får det til" den første tida..Hvis det ble forståelig :) hehe..

 

Men selvfølgelig, vi har ingenting å syte for enda når det er så mange som sliter i flere år...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt hi, har vært der selv.

Når noen sier til meg at de feks har prøvd to ganger tenker jeg med en gang at de har hatt to ivf forsøk.

 

For meg tok det 12 år å bli gravid, da utrolig nok uten ivf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sååååå enig.. Vi prøvde i 4 år uten at noe skjedde.. Begynte så med IVF. Ble gravid på første forsøk.. men det gikk galt i uke 21/22.

Neste forsøk endte i en SA i uke 6.

Er nå gravid i uke 19.. :)

 

jeg skjønner folkenen så godt at de gjerne skulle ha blitt gravide med en gang.. men slik skjer ikke ofte..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

SÅ enig...vi har prøvd i 2år og 10mnd nå, og er skikkelig lei.

så her jeg ei vennine som har prøvd i 3-4 pp, og hun skal til legen for å sjekke at det ikke er noe galt, og skal FORLANGE at hun får pergo osv...lykke til sier nå bare jeg.

vi får ingen hjelp fra sykehus, leger eller noe fordi jeg er overvektig, og sliter med å komme ned i vekt...

jeg gikk MASSE opp i vekt da jeg startet på p-pillene for 6år siden siden jeg reagerte på hormonene i pillene jeg tok, og jeg ANGRER på at jeg begynnte på de, men det er ikke noe å gjøre med det nå :(

vurderer å starte på lavkarbo...har hørt at det skal være en effektiv måte å miste kilo på...så vi får se hva det nye året bringer med seg :)

men tilbake til saken...selv om min vennine vet alt dette om meg, så fortsetter hun å snakke om hvor lang tid det tar for dem, og at det er VELDIG utmattende å ikke greie det.

først så prøvde jeg å vise litt medfølelse, men nå gir jeg fullstendig f*** i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner irritasjonen der jeg også når det er dem som nettopp har begynt,og allerede klager over at det tar så lang tid... leter etter symptomer midt i syklus f.eks...

Grrrrr... Strevde i 3,5 år,og var mye opp å ned den perioden,men endelig klaffet det.

Alle som ønsker å bli gravide,syns jeg ikke skal streve,men det er ett faktum,det skjer ikke akkurat når man vil dessverre...

Gi det tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller de som kommer inn her hvor det finnes folk som prøver og prøver eller som er lykkelige gravide, for å klage og syte over at de har blitt uønska gravide.."vi skulle jo bare ha to.. og nå er jeg gravid igjen as.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

ENIG! Med dere ALLE...

Hva jeg ikke skulle gitt for og bli gravid?? Jeg gjør alt i min makt for og få det til..

Jeg prøver og ikke klage, Jeg prøver og holde meg positiv, jeg prøver og ikke stresse. Jeg syntes synd på alle som stresser før det faktisk er grunn for det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er imponert over deg monca! Det er utrolig tungt å ikke bli gravid. Håper det ordner seg for dere!! Synes at dere fortjener det nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...