Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Har dere eventuelt opplevd fordeler eller ulemper vedr. dette i ettertid? Hormonellt eller fysiske plager. Har noe blitt annerledes?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Jeg gjorde det, ikke merket noen forskjell. Bare positivt Snart to år siden.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Jeg gjorde det, ikke merket noen forskjell. Bare positivt Snart to år siden.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Jeg fikk ikke lov jeg. Fikk to grunner til hvorfor ikke: Jeg var under 30år. Men min venninne som var yngre enn meg fikk. Jeg gav beskjed for sent uti svangerskapet. De mente jeg var for hormonell eller noe slikt - tror jeg. At jeg ikke kunne ta en slik avgjørelse. Hmmm....ser nå at jeg faktisk kan virke psykisk syk:) Men over til min venninne som faktisk fikk utføre sterilisering. Hun opplever ingen plager, annet at hun nå angrer veldig på sin avgjørelse.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Jeg gjorde det, ikke merket noen forskjell. Bare positivt Snart to år siden.
It's all about me Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Er bare 8 mnd siden, men merker iallfall enn så lenge ikke noe andreledes. Ang å si ifra for sent så sa jeg fra dagen før og skrev under papirene på vei inn på operasjonsstua. Så det er tydelig forskjellig praksis fra sted til sted.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Ingenting hormonelt som blir anderledes etter en sterilisering, eggestokkene blir jo der som før de. Det modnes et egg som før og mensen kommer som før. Merker man forandringer etterpå kommer det av helt andre grunner enn steriliseringen.. Jeg ble sterilisert under snitt og det har vært veldig greit synes jeg, slipper tenke prevensjon og evt ta p-piller eller lignende helt til overgangsalderen. Har noen plager etter keisersnittet nå 2 år etter da, men det kommer av arrvevet inne i livmoren og har ingenting med steriliseringen å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 Takk for svar. Jeg er 37 år og venter mitt 3 barn og skal ha mitt 2 keisersnitt. Er 100% sikker på at jeg ikke vil ha flere barn, og det er kjæresten min også, men det sitter altså langt inne...KS om 3 uker. Er helt idiotisk, men jeg tenker litt sånn "tenk om noe skjer med barnet etter fødsel og jeg ikke får muligheten til å produsere et nytt". Et barn kan aldri erstatte et annet, men jeg er uansett usikker... Moren min fikk faktisk lov til å sterilisere seg etter sitt 2 barn da hun var 23 år gammel. Hun synes jeg burde gjøre det... HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #9 Skrevet 4. desember 2010 jeg gjorde det for 2år siden, da jeg var 28. Har ikke merket noe forskjell
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #10 Skrevet 4. desember 2010 Skjønner godt at du er usikker, det hadde jeg også vært om det var "bare" mitt tredje barn.. Jeg ble uplanlagt gravid med fjerde barnet jeg, og selv om det var veldig velkomment var vi helt sikre på at vi ikke ville ha flere uansett hva som måtte skje... Så når det endte med keisersnitt var det greit å klippe litt i samme slengen. Jeg angrer ikke, men må vel bare innrømme at jeg er babysyk, er redd jeg kommer til å være det til min dødsdag
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #11 Skrevet 4. desember 2010 Steriliserte meg etter 3. keisersittet for 2 mnd siden, og merker ikkeno til det Ikke noe annerledes smerter etter snittet heller Jeg hadde intet valg, er 30 år og har 3 premature barn. Jeg var enig i at det måtte gjøres, og er kjempeglad for å ha 3 friske barn til tross for komplikasjoner. Men jeg skjønner tvilen. Jeg synes det er rart å være steril, og er også redd for å plutselig en dag ønske meg en attpåklatt.. Lykke til med valget ditt, det er jo tross alt et stort valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå