Gå til innhold

Hvordan har dere det :)? Symptomer


Gullis :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg gjør heller ikke det, ømme bryster er vel kanskje det som kan være tegnet på graviditet her hos meg. Jeg blir jo litt nervøs for at noe er galt, men man får heller være glad hvis man slipper unna med de store plagene, og heller glede seg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for at symptomene lar vente på seg. Jeg er superkvalm nesten hele døgnet, (hadde hyperemisis i første svangerskap), veldig ømme bryster, strekksmerter i lysken dersom jeg reiser meg fort opp og helt hinsides trøtt. Er 6+0 idag. Hvor langt er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hörtes slitsomt ut askepott, fant ut at jeg var gravid igår jeg, sluttet med ppiller 1.nov og har ikke testet for el, tok CBD idag og der stod det 1-2uker så da er det kanskje litt tidlig med symptomer. Har tre barn fra för men jeg husker ikke. Minste er 8 år så det begynner å bli en stund siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter og ler om hverandre. Hormonene har virkelig tatt et voldsomt sidesprang. Jeg undrer meg ofte over om jeg klarer dette, men alle jeg kjenner og som kjenner meg godt, sier at dette vil jeg klare utmerket.

 

Er det noen av dere som kan føle usikkerhet fra tid til annen?

 

18 år og førstegangs, uke 6 + 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da er du 3-4 uker på vei da <3 Bonusbarnet<3. For et par uker siden merket jeg ikke så mye annet enn at jeg følte på meg at jeg var gravid. Plutselig slo kvalmen inn :-0 Kvalmen kom i uke 2 ved forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste symptomet som fikk meg til å ta en test var rivende ligamentsmerter hver gang jeg reiste meg eller strakte meg etter noe. Husket det så godt fra første svangerskap, men hadde aldri trodd det skulle begynne så tidlig! Er 4+2 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merker jeg fint lite. Litt ømme pupper og utrolig treg mage (+ litt økt utflod). Men ikke noe som skriker gravid, som kvalme, uggenhet, rar luktesans, diller osv.

 

Men begynner å få en bittelitt større dupp nederst på magen da! Det er litt gøy! 6+0, andregangsfødende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke så mye annet enn milde menssmerter som kommer og går, ømme brystvorter og slapp (_kan_ komme av at jeg er voldsomt forkjøla:P) Gleder meg til den evt kvalmen setter inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har mange symptomer som ikke er så kraftige, om man kan si det sånn.

-ømme pupper

-trøtt på ettermiddagen

-litt kvalm innimellom

-tørstere enn vanlig

-tisser oftere

-litt hodepine (med nr to var dette en plage etterhvert...)

-murringer

-treg mage, oppblåst

-hormonell...

 

Oki, ganske mange symptomer, men er ikke så veldig merksomme egentlig, så jeg føler meg ikke sånn kjempegravid enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Föler meg ikke särlig gravid jeg heller. Vi må bare nyte det så lenge det varer. Plutselig slår kvalmen og tröttehetn til! :) Kjenner igjen symptomene sånn til og fra innimellom. Men jeg fryyyyssser hele tiden! På jobben idag satt jeg med vifteovnen rett opp på beina og stor jakke! Men det er jo så kaldt ute, så kan jo väre derfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fryyyyyyser jeg også-gjort det en ukes tid, mens andre i huset overhodet ikke gjør det. Kjenner dette igjen som et symptom fra første svangerskap.

 

Jeg har et ømt bryst (har kun ammet fra et bryst med de to første, trange melkekanaler?!), veldig bitchy mot mann og barn (huff da stakkars!!!), pluss strekksmerter nederst i magen. jippi jeg er veeeldig glad for symptomer foreløbig, vært gravid 2 ganger tidligere i år hvor jeg mistet i uke 6, da hadde jeg nesten ingen symptomer...

 

men, jenter, det kommer nok kastende over oss!!! gisp! gruer meg litt... de andre svangerskapene har vært så lange og pinsomme, med bekkenløsning og insomnia som symptom-fiende nummer en!

 

noen som har sjekket ut kinesiskfødselskalender? jeg har 2 jenter fra før, og med denne kalenderen står det gutt...hmmm. spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 jenter og en gutt fra för og i kalenderen står det gutt :). Vet ikke helt om jeg tror på det. Vi har ganske like symptomer, de kommer snikende merker jeg. Er veldig sint merker jeg, särlig over ting som dårlig service i butikker osv. Blir helt skremt og flau over meg selv for jeg tar jo helt av for ingenting. Jeg har også forskjell i brystene men det rare er at jeg nå er mest öm i det brystet jeg IKKE ammet mest med. Men forelöpig er symptomene ikke plager, bare en koselig påminnelse om hva som er igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha her var du igjen:)

kjenner meg igjen du! vi har en toyota prius som ikke er så glad i nordisk vinter vær, og både i går og i dag har vi måttet ringt Falck til å komme å redde oss på værste morgen-stresset med barnehage og skole rush. Jeg ble bare sååå snappish med han Falck redningshelten da, for han hadde vel en del bemerkninger om at vi bør kvitte oss med bilen, parkere i garasjen osv osv... klarte ikke helt å bevare min cool da altså. woops. Men, kanskje jeg får anledning til å be om unn.skyldning i morgen tidlig allerede;-) hohoho

 

skal begynne å telle til ti.. yeah right!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahha...samme som meg, jeg skulle ha bilen på service i morges og da leiebilen ikke stod klar ble jeg SÅ kvalm og SÅ sint! Stakkars han som satt i mottaket der. Det värste var at jeg kjente at brillene var langt ned på nesa så jeg må ha sett ut som den hurpa og det var jeg jo. Men jeg skjönner det ikke för en stund etterpå jeg da. Hva skjedde der tenker jeg da...i sinneutbruddet er jeg helt sikker på at jeg har rett :D. Jaja, synes faktisk det er bedre å väre litt sinna enn å sippe hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer 5+2: svimmelhet, trøtthet, stikkinger i puppene, strekk i magen, litt uggen og følsom for lukter, spesielt om morgenen og når jeg er sulten, oppblåst mage (diiiger om kvelden, hvordan skal dette gå an å skjule på julebord tro..), større pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm mesteparten av dagen, verst når jeg begynner å bli sulten. Tisser oftere, litt ømme bryster og reagerer på alt av lukter:( Som i tidligere sv.skap har jeg måttet bytte ut håndsåpe, sjampo, deodorant, vaskemidler osv, for jeg blir så kvalm av lukter, som jeg i utgangspunktet liker godt...

For ikke å snakke om pepperkakebakelukt! FYSJ:(

Ellers er jeg trøtt hele tiden, og kunne sovnet hvor som helst.

Synes det er et ork å gå på jobb! Er 6+3 i dag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sliiitsomt! Men samtidig en deilig påminnelse da julekakedeigen82 :). Symptomene er jo en bekreftelse på graviditeten. Hadde det sånn du beskriver igår, idag finnes jeg ikke kvalm, kan leve med luktene, og bare puppene som skriker litt. Skulle nesten önske jeg hadde mer symptomer! Så selvom det er slitsomt så må du bare nyte det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 5+4, og bekkenløsningen har satt inn for fullt. Har en smertefull låsning i bekkenet som gir smerter midt bak over setet, denne har jeg slitt med siden forrige svangerskap. Håper behandlingen kan få meg på føttene igjen, akkurat nå klarer jeg ikke gå en gang uten at beina svikter pga smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+1 (uke 6) nå og det eneste symptomet jeg har er utrolig ømme bryster. Har hatt det i en ukes tid nå. Merker det ikke så mye i løpet av dagen, men på kvelden/natta. Jeg elsker å sove i fosterstilling, og da kommer puppene i klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er jeg også, gråter av alt. Om det er en rørende reklame på tv så kommer klumpen i halsen og tårene i øyekroken... haha.

 

Om det kommer en skeiv kommentar fra noen også, så er jeg svært sårbar, men prøver å sjule det da ;-) vil ikke bli et sippetryne heller :D

 

Du er jo 18 år, det er ungt (jeg blir 21 i januar, så vi begge er vel i grunn det) men dette må vi så klart greie :-) jeg er uke 5 ca, spennende OG litt skummelt! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 5+3; veldig trøtt,tisser oftere enn vanlig,er utrolig tørst, og er småkvalm på formiddagen. Kjenner stikking nederst i magen og føler meg til tider veldig oppblåst. Ellers har jeg det veldig bra,og gleder meg til ukene går,og håper alt går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+2 og merker egentlig ikke så mye enda. Jeg tisser litt oftere enn vanlig og er av og til litt oppblåst i magen. Jeg er også litt "rar" nederst i magen. Tror det er litt strekking? Buksa begynner å bli litt trang i linningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...