Gå til innhold

BCG vaksine på baby og arr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min fikk BCG vaksine på sykehuset. I dag da jeg skulle bade henne så jeg ett stort merke på armen øverst. Det er som en liten blårød kule ca 1 cm stort. Var på legekontroll for noen dager siden og da syntes den ikke. Er det en normal reaksjon? Hun er 8 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En får arr etter BCG. Jeg fikk en sånn blå kul først, og nå er den et arr jeg aldri blir kvitt :) Noen får faktisk sår der, og derfor skal en ikke ha bading på skolen en stund etter BCG-vaksinen. Men jeg fikk BCG i 7. klasse. Hvorfor fikk ditt barn det rett etter fødsel? Utsatt gruppe ang tuberkulose, eller hva?

Skrevet

BCG vaksinen er laget slik at det skal bli arr, dette pågrunnav at helsepersonell i alle land skal kunne sjekke om man har fått denne vaksinen.

Sønnen min hadde iallefall sår/irritasjon i 4 måneder før det grodde og ble det arret man kjennetegner som BCG vaksinen.

Skrevet

Hun fikk vaksinen fordi en av foreldrene kommer fra et land som har høyre forekomst av tuberkulose enn skandinavia.

Skrevet

Det der er jo bare tull, det er jo slett ikke alle som får arr! Jeg har ikke noe arr, for eksempel. Men jeg har tatt sånn "pirke"-prøve fler eår etter, så vaksinen er helt i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...